Krakowski Uniwersytet Jagielloński wykształci profesjonalnych managerów gotowych do kierowania projektami społecznymi i działaniami CSR w firmach i korporacjach.
Trwa rekrutacja na nowe studia podyplomowe – Zarządzanie inwestycjami społecznymi. Nowa oferta studiów to połączenie teorii z cennymi umiejętnościami praktycznymi. Absolwent zdobędzie aż trzy certyfikaty: Prince, moderatora Design Thinking, wewnętrznego audytora CSR, a także praktyczne umiejętności skutecznego Fundraisera.
Kierunek Zarządzanie inwestycjami społecznymi realizowany jest przez UJ wspólnie z Fundacją Poland Business Run, od lat współpracującą z firmami, instytucjami i trzecim sektorem przy przygotowaniu największego w Polsce charytatywnego biegu biznesowego Poland Business Run, a także innych projektów.
– Choć niektóre firmy mają już osobne działy CSR i stanowiska CSR Managerów, to w Polsce wciąż jeszcze rzadkość. Za tego typu projekty odpowiadają często osoby z działu komunikacji, strategii czy marketingowcy, którzy doświadczenie zdobywają na bieżąco przy okazji danej akcji. Kierunek Zarządzanie inwestycjami społecznymi ma wyedukować ekspertów w swojej dziedzinie, przygotowanych do pracy w firmach z różnych branż, ale także w instytucjach publicznych czy trzecim sektorze – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
Znajomość specyfiki i realizacji projektów społecznych oraz CSR pozwoli na efektywną działalność na styku trzech sektorów: państwa, biznesu i organizacji pozarządowych. Program studiów zakłada holistyczne podejście do tematu – od etyki, poprzez prawo i finanse, aż po zarządzanie i warsztat medialny.
– Słuchacze nowo powstałego kierunku w trakcie zajęć poznają zarządzanie projektami metodyką Prince, zdobędą wiedzę o monitorowaniu i ewaluacji działań czy raportowaniu CSR. Nauczą się skutecznie komunikować i prezentować swoje pomysły, a także pozyskiwać fundusze na planowane działania, co pomoże im w osiąganiu lepszych rezultatów pracy – tłumaczy profesor Grzegorz Baran z Instytutu Spraw Publicznych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.
Uniwersytet Jagielloński oraz Fundacja Poland Business Run mają nadzieję, że wspólnie opracowany, szyty na miarę program zajęć pozwoli uczestnikom wynieść z nich jak najwięcej.
By tak się stało, pozyskaną wiedzę słuchacze będą mogli nieustannie konfrontować z prowadzącymi – praktykami, którzy od lat rozwijają swoje umiejętności w dziedzinie inwestycji społecznych. Nie zabraknie także samodzielnych praktyk i doskonalenia kompetencji, przy wykorzystaniu możliwości współpracy z najlepszymi organizacjami pozarządowymi w kraju.