Od 27 kwietnia br. w sklepach sieci Biedronka dostępny jest album poświęcony ks. Janowi Twardowskiemu. Ta wyjątkowa publikacja, zawierająca unikatową rozmowę z księdzem oraz zdjęcia autorstwa Czesława Czaplińskiego, pojawiła się w sklepach w setną rocznicę urodzin poety. Album dostępny jest w cenie 29,90 zł.
Zamysłem publikacji „Można odejść na zawsze, by stale być blisko” jest uczczenie setnych urodzin ks. Jana Twardowskiego – poety, który nazywał siebie „Janem od Biedronki”. Tworzył poezję religijną, mówiącą o tym, co zwyczajne, codzienne, świeckie, przepełnioną ciepłem, humorem i urzekająco prostą. Ks. Twardowski był laureatem wielu nagród i wyróżnień.
Autorem tego wyjątkowego albumu, zawierającego oprócz rozmowy kilkadziesiąt fotografii, jest Czesław Czapliński, znany artysta fotograf, dziennikarz, autor filmów dokumentalnych i współautor ponad 40 albumów i książek. Zdjęcia ukazują
ks. Twardowskiego w jego prywatnej, domowej przestrzeni. Dwa niezwykłe pokoje w mieszkaniu przy klasztorze ss. Wizytek przy warszawskim Krakowskim Przedmieściu stanowią tło dla wierszy poety. Publikowane fotografie to także graficzny zapis spotkania dwóch niezwykłych artystów.
Album dostępny jest w wybranych sklepach sieci Biedronka w cenie 29,90 zł. Dodatkowo dystrybuowany będzie także w szkołach imienia ks. Jana Twardowskiego, podczas Warszawskich Targów Książki w dniach 14-17 maja br. oraz w trakcie wystaw fotografii w Szczecinie i Gdańsku.
To kolejny projekt sieci mający na celu wsparcie popularyzacji czytelnictwa w Polsce. Od 2009 roku Biedronka prowadzi regularną sprzedaż książek. Wśród nich znajdują się klasyki literatury, a także prace współczesnych, nagradzanych autorów, m.in. jesienią zeszłego roku w sprzedaży dostępne były książki, które nominowane zostały do nagrody Nike w 2014 roku. Ważną pozycją Biblioteczki Biedronki są także tytuły skierowane do najmłodszych czytelników – wśród nich książki edukacyjne, aktywizujące oraz interaktywne. Proponowana literatura dla dzieci zawiera zarówno znane i lubiane tytuły, jak również współczesne propozycje wydawnicze.
Jednym z ważniejszych projektów sieci w zakresie szerzenia idei czytelnictwa wśród klientów jest trwający od marca br. konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“, w ramach którego najlepsza książka dla dzieci zostanie wydana jeszcze w 2015 roku i trafi na sklepowe półki.