Wobec TVP prowadzona jest nieuczciwa konkurencja przez konkurujące z nią stacje. Polega ona na tym, że za grupę komercyjną w badaniach oglądalności telewizji, będącymi standardem na rynku, które są podstawą lokowania budżetów reklamowych, uznawana jest grupa (sic!) 16 – 49 lat. Wyniki oglądalności w tej grupie są swoistą walutą na rynku i decydują która z telewizji ile zarobi – podaje Kurier365.pl.
Z takiego określenia najwartościowszej grupy docelowej można wywnioskować, że niedługo mnie – 54 latka który rzekomo całkowicie utracił swą siłę nabywczą, zacznie utrzymywać niezwykle atrakcyjny komercyjnie mój kochany Synuś, dobijający za chwilę 16 wiosen. Ta odważna i traktowana teraz jak aksjomat teoria grupy docelowej powstała w latach 90. tych i wówczas miała swoje uzasadnienie – bogacili się wówczas ludzie młodzi, którzy byli otwarci na nowe czasy i to oni byli głównymi odbiorcami nowych produktów – dodaje Cezary Kaźmierczak.
Jednak co najmniej od 15 lat takie określenie najbardziej atrakcyjnej komercyjnej grupy docelowej 16-49 lat – nie ma najmniejszego sensu i utrzymywanie jest wyłącznie jako podstawowy element nieuczciwej konkurencji wobec TVP.