Free Now i kierowcy taksówek zorganizowali kampanię społeczną pt. „Pasointeligencja”. W ramach kampanii powstał teledysk zainspirowany najpopularniejszym polskim utworem końcówki 2019 roku – „Patointeligencja” rapera Mata.
Do sieci trafił teledysk, w którym kierowcy taksówek w rapowym przekazie rekomendują̨ pasażerom jazdę̨ w zapiętych pasach: „Mój zimo pasażer na tylnej kanapie wyskoczył na chwilę a mógł wyskoczyć́ na zawsze / przez przednią szybę̨ lecisz na ryjek, jak się̨ tutaj mordeczko nie zapniesz”.
– Kierowcy Free Now spędzają̨ wiele godzin w trasie z pasażerami na pokładzie i nierzadko są świadkami wypadków. Ich głos w kwestii promowania bezpiecznej jazdy w zapiętych pasach jest bardzo ważny i ma szansę dotrzeć do osób, które nie mają tego odruchu będąc w roli pasażera. Problem niezapinania pasów dotyczy zwłaszcza pasażerów jeżdżących taksówką na krótkich dystansach lub w wracających z imprezy w większej grupie. Wypracowaliśmy wśród naszych kierowców zestaw dobrych praktyk zapewniających bezpieczeństwo, m.in. odczekanie aż pasażerowie wracający po zmroku, a zwłaszcza kobiety i osoby nieletnie, wejdą do budynku. Zachęcanie pasażerów do zapinania pasów to jedna z nich, w czym ma pomoc również̇ kampania „Pasointeligencja” – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now.
W ramach kampanii Free Now zachęca zwłaszcza młodych ludzi do promowania tego nawyku poprzez udostępnianie zdjęć w zapiętych pasach podczas jazdy taksówką na portalach społecznościowych, nagradzając ich zniżkami na przejazdy.
Partnerem merytorycznym akcji jest Fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”.