Szansa na 100 tys. zł i pisarski debiut marzeń dzięki konkursowi Biedronki

Konkurs Biedronki na książkę dla dzieci „Piórko” jest już dumnym pięciolatkiem. Debiutanci, zarówno od słów, jak i od ilustracji, po raz kolejny mają szansę zdobyć po 100 tys. zł. Jak pokazuje historia konkursu, udział w nim może też być dla autorów wstępem do imponującej kariery. Prace literackie w jubileuszowej V edycji można nadsyłać od 17 stycznia do 26 lutego br.

„Piórko” to jedyny taki konkurs w Polsce. Zwycięzca może liczyć nie tylko na jedną z najwyższych nagród finansowych w konkursach literackich w kraju – po 100 tys. zł w kategoriach „Tekst” i „Ilustracje”, ale też na gwarancję dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. Nagrodzona książka trafia bowiem na sklepowe półki Biedronki w całej Polsce. Dlatego też „Piórko” od początku przyciągało setki debiutujących pisarzy i ilustratorów.

– 18 tys. nadesłanych ilustracji i tekstów, 130 tys. sprzedanych egzemplarzy książek, 800  tys. zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu Piórko. Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i  tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A., zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody.

W tym roku organizowany przez Biedronkę konkurs rusza już 17 stycznia. Od tego dnia do 26 lutego br., uczestnicy mogą nadsyłać swoje teksty poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 do 60 tys. znaków. Organizatorzy czekają na zaskakujące, nieszablonowe, wciągające historie, które zachwycą małych czytelników.

W pierwszym etapie tegorocznej edycji konkursu „Piórko” Kapituła Nagrody wybierze najlepszy nadesłany tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. W drugim etapie (23 maja –1 lipca 2019 r.) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst. Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie 2019 r. Konkurs przeznaczony jest dla debiutujących, pełnoletnich pisarzy i ilustratorów. Mogą się do niego zgłaszać też osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami.

Do tej pory w ramach konkursu ukazały się cztery książki dla najmłodszych odbiorców:

w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską
w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej
w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy
w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.

Książki wydane w ramach konkursu Biedronki sprzedały się w sumie w ponad 130 tys. egzemplarzy. Więcej informacji o konkursie „Piórko 2019” i jego regulamin znaleźć można na stronie: www.piorko.biedronka.pl.