Disney rusza z obchodami pierwszego w historii „Światowego Tygodnia Księżniczek”. Jest to kolejna odsłona „Wielkiego Święta Księżniczek”, globalnej inicjatywy Disneya, w ramach której firma przedstawia nowe opowieści Księżniczek i Królowych Disneya, które mają inspirować najmłodszych do odważnych i życzliwych działań.
W ramach akcji, która będzie miała miejsce między 23 a 29 sierpnia Disney dostarczy 45 tysięcy specjalnych przesyłek do ciężko chorych dzieci w szpitalach i hospicjach na terenie Wielkiej Brytanii, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. 600 z tych wyjątkowych prezentów trafi do dzieci przebywających w warszawskim szpitalu przy ulicy Banacha. Paczka będzie zawierać specjalną książeczkę zawierającą nowe przygody księżniczek Disneya, a także gry i zabawy oraz wiele przydatnych narzędzi i wskazówek do własnoręcznego stworzenia ozdób i innych małych dzieł sztuki. Starannie dobrana zawartość ma na celu zmniejszenie poczucia izolacji oraz stresu wynikających z pobytu w szpitalu. Jednocześnie ma stworzyć dzieciom przestrzeń do budowania pewności siebie oraz kreowania dobrych uczynków. Paczki zostały przygotowane we współpracy z partnerem charytatywnym MediCinema
Jak ważna jest odwaga i życzliwość wskazują badania przeprowadzone na zlecenie Disneya.
Rodzice są zgodni, że życzliwość jest jedną z najważniejszych cech na świecie (92%). Tyle samo osób twierdzi, że zawsze stara się byś życzliwym dla innych, jednocześnie podkreślając (91%), że to ważne, żeby być w życiu odważnym.
Podobną opinię na temat tych wartości mają dzieci. Najmłodsi w większości za najważniejsze zasady dobrego zachowania uznają bycie dobrym przyjacielem (65%) i bycie miłym dla innych (63%). 77% z nich stwierdza, że dobre uczynki są ważne.
Źródło: Disney