#SustainHack – CSRowy Hackathon z Bankiem BGŻ BNP Paribas przeciw wykluczeniu społecznemu

Bank BGŻ BNP Paribas, w ramach partnerstwa z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zaangażował się w nowatorski projekt Idea Challenge – #SustainHack. Celem, pierwszej takiej w Polsce inicjatywy, jest zachęcenie uczestników przedsięwzięcia do stworzenia rozwiązań, sprzyjających wyrównaniu szans osób starszych i innych klientów Banku, których działania m.in. w obszarze bankowości internetowej, mobilnej, ogranicza ich niepełnosprawność (np. osoby głuche, niewidome). Na innowacyjne rozwiązania organizatorzy czekają do 5 kwietnia 2018 roku. 

 

#SustainHack to pierwsza taka w Polsce inicjatywa, a Bank BGŻ BNP Paribas jako jeden z partnerów przedsięwzięcia jest prekursorem nowych trendów w zakresie działań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Przedsięwzięcie jest doskonałym uzupełnieniem strategii Banku BGŻ BNP Paribas, który konsekwentnie od wielu lat realizuje działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i jest otwarty na innowacyjne metody poszukiwania rozwiązań biznesowych. Ponadto, poprzez zaangażowanie się w inicjatywę, Bank zwraca szczególną uwagę na tych klientów, którzy nie są zwolennikami najnowszych trendów technologicznych i obawiają się całkowitej digitalizacji systemów bankowych.

– Dla bardzo wielu osób, w tym starszych i niepełnosprawnych, nowości technologiczne w bankowości są dużym wyzwaniem, szczególnie, że wiążą się z poczuciem bezpieczeństwa finansowego i najzwyczajniej w świecie ograniczeniami fizycznymi, które – nieznane młodym twórcom rozwiązań technologicznych – zazwyczaj są pomijane na etapie tworzenia i wdrażania produktów i usług. Mamy więc do czynienia z paradoksem, gdy dla młodszych użytkowników bankowość mobilna i internetowa to ułatwienie życia, dla starszych – poważne utrudnienie prowadzące do frustracji, czy wręcz wykluczenia. Wierzymy, że ten projekt w partnerstwie z FOB połączy pokolenia i pozwoli młodym projektantom wypełnić lukę technologiczną z myślą o ich dziadkach czy rodzicach – mówi Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Banku BGŻ BNP Paribas.

#SustainHack to konkurs skierowany do kreatywnej społeczności (programistów, grafików, inżynierów, naukowców, marketingowców, startupów i in.), która ma za zadanie w określonym czasie zaprezentować swój pomysł na jedno lub dwa, z wyznaczonych w konkursie wyzwań. Hackathony, czyli maratony programowania, cieszą się ogromnym powodzeniem, a ich uniwersalny charakter pozwala również na realizację strategicznych celów nowoczesnego CSR-u. Hackathon #SustainHack jest organizowany w formie online, dzięki czemu w wydarzeniu mogą uczestniczyć wszyscy – bez względu na lokalizację. Do konkursu można aplikować indywidualnie bądź w zespołach do 5 osób. Uczestnicy na nadesłanie swoich pomysłów mają czas do 5 kwietnia 2018 roku.

Jury, składające się z pracowników firm odpowiedzialnych za strategiczne działania organizacji, wyłoni najlepsze rozwiązania powstałe w trakcie konkursu na podstawie takich kryteriów, jak atrakcyjność rozwiązania, potencjał rozwojowy, użyteczność czy możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców. Do wygrania w każdym wyzwaniu przeznaczona jest nagroda pieniężna w wysokości 10 000 zł. Ponadto, autorzy zwycięskich projektów mają szansę na współpracę z Bankiem BGŻ BNP Paribas w ramach rozwoju i implementacji powstałych w konkursie rozwiązań.

Więcej: https://challengerocket.com/pl/sustainhack