Ocenia się, że czasy „domorosłych” influencerów kończą się. Influencer staje się profesjonalnym zawodem. Aby dobrze go wykonywać potrzebna okazuję szeroka i dogłębna wiedza. Bez takiego merytorycznego doświadczenia sukces może być przypadkowy lub krótkotrwały. Aby zapewnić sobie stabilną pozycję zawodową, influencer powinien obecnie skończyć specjalistyczne studia.
Ekspert Juliusz Bolek o roli influencerów w działaniach marketingowych „Influencer, ze względu na swój autorytet, może pomóc w działom marketingowym, w osiągnięciu zamierzonych celów. Są oni włączani do kampanii marketingowych, ponieważ potrafią umiejętnie wpływać na zachowania użytkowników Internetu.” – Wyjaśnia Agencji Informacyjnej Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu i ekspert z zakresu public relations. – „Współpraca z internetowymi liderami opinii zyskuje coraz większe zainteresowanie, ponieważ jest relatywnie tańsze od innych form kampanii reklamowych.
Influencerzy są wykorzystywani do popularyzowania i budowania świadomości marki, produktów, usług, poglądów i zachować konsumenckich. Stanowi to źródło dochodów influencerów, czasem, w zależności od efektów, bardzo znaczących.” – Tłumaczy Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu i ekspert z zakresu public relations.
Influencerzy na rynku social mediów zaczynają odgrywać ważną rolę „Rynek social mediów rozwija się, w Polsce, od kilku lat, bardzo dynamicznie.” – Twierdzi w rozmowie dla Agencji Informacyjnej dr hab. Adam Grzegorzczyk – ekspert marketingu i twórca Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie. – „Liderami rynku mediów społecznościowych są w głównej mierze influencerzy. Setki tysięcy polskich przedsiębiorców korzystają z możliwości komunikacyjnych jakie dają media społecznościowe, aby budować swój codzienny biznes i zwiększać jego efektywność. Ostatnie lata dowodzą, że rynek social mediów jest coraz bardziej wymagający. Dla osiągnięcia sukcesu nie wystarczy już kreować odpowiednio dużych zasięgów dla swoich postów. Konkurencja w tym zakresie jest ogromna.
Im wyższe kompetencje, wiedza i profesjonalizm tym większa szansa na odniesienie sukcesu. Dlatego obecnie aby podjąć wyzwanie jako influencer warto zdobyć wykształcenie w tym kierunku, które zapewnia Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie na kierunku „E-Marketing & Social Media.” – Przekonuje dr hab. Adam Grzegorczyk – ekspert marketingu i twórca Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie.
„Zarządzanie social mediami wymaga bardzo znacznych i złożonych kompetencji: od strategicznego planowania, analizy statystycznej, przez znajomość mechanizmów komunikacji, umiejętności kreatywne, aż po systematyczność i rzetelność działania.” – Wyjaśnia Agencji Informacyjnej dr Janusz Grobicki – Rektor Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie. – „Między innymi z tych powodów Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu kształci specjalistów w dziedzinie social mediów, a jej absolwenci obsługują największe i najciekawsze kampanie.” – Przekonuje dr Janusz Grobicki – Rektor Wyższej Szkoły Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie.
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie
Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu w Warszawie to jedna z pierwszych w Polsce uczelni tzw. kafeteryjnych czyli takich, które kształcą studentów w wąskich specjalnościach, w niewielkich grupach, pod indywidualną opieką fachowców. Przykładowo, w specjalności „menedżer artysty” uczelnia działa w partnerstwie z Izbą Gospodarczą Menedżerów Artystów Polskich, a członkowie Izby prowadzą zajęcia ze studentami i opiekują się nimi, podczas praktyk organizowanych indywidualnie w swoich impresariatach.
Jarosław December