„Studenckie Metody” na miarę IKEA

Cieszący się ogromną popularnością konkurs „Studenckie Metody” dobiegł końca. Dzięki oryginalnej formule rekrutacyjnej, IKEA przedstawiła się jako wyjątkowe miejsce pracy dla przedsiębiorczych osób, a kilku studentów z całej Polski otrzymało możliwość odbycia stażu w firmie oraz wprowadzenia autorskiego produktu do oferty jej sklepów.

IKEA zwróciła się do ambitnych i kreatywnych studentów uczelni wyższych, którzy szukają miejsca, gdzie będą mogli rozwinąć skrzydła. Niestandardowe podejście spotkało się z ogromnym zainteresowaniem młodych ludzi, których zaciekawił innowacyjny sposób rekrutacji.

W wielu pracach dostrzegliśmy zainteresowanie i ogromne zaangażowanie w wyzwania oraz potrzeby różnych grup społecznych. Wybór był niezwykle trudny, ponieważ nie spodziewaliśmy się aż tylu zgłoszeń – podkreślił Michał Pióro, Dyrektor działu HR w IKEA Retail Polska. Jesteśmy szczególnie dumni z faktu, że młodzi ludzie rozumieją nasz model biznesowy i identyfikują się z kulturą organizacyjną IKEA. To wspaniałe uczucie widzieć wśród młodych osób chęć realizacji ambitnych zadań, przy jednoczesnym dążeniu do poprawy warunków codziennego życia wielu ludzi – takich osób właśnie poszukujemy! – dodaje.

„Studenckie metody” to seria trzech osobnych konkursów, obejmujących m.in. projekt pokoju dziennego dla czteroosobowej rodziny, czy propozycje nowego procesu zakupowego materacy. Uczestnicy mogli również spróbować swoich sił w tworzeniu „Produktu, jakiego jeszcze nie było”, gdzie poza wynagrodzeniem finansowym w wysokości 10 000 zł i stażu w firmie, zwycięzca będzie mógł pochwalić się wprowadzeniem do oferty IKEA własnego produktu.

Wyłonienie laureatów było ogromnym wyzwaniem. Mogę także śmiało powiedzieć, że poziom był bardzo wysoki, dlatego przy ostatecznej ocenie pod uwagę wzięliśmy czynniki, takie jak dobrze przemyślany pomysł pod kątem customer experience, innowacyjność, kreatywność, czy też zrozumienie aktualnych potrzeb Polaków, przy jednoczesnym uwzględnieniu perspektywy rynkowej i środowiskowej. Jednakże najważniejszym elementem oceny była spójność z naszą wizją democratic designu oraz tworzenia lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Zwycięzcy wykazali się doskonałym zrozumieniem tego tematu – powiedziała Monika Zielińska, zastępca dyrektora sprzedaży IKEA Retail w Polsce.

Konkurs był otwarty dla studentów i absolwentów wszystkich kierunków – nie wymagał specjalistycznej wiedzy, wystarczył ciekawy pomysł, który zainteresował pracowników IKEA.

Firma, sięgając po kreatywne rozwiązania employer brandingowe, wyszła poza wizerunek sieci retailowej i dotarła do młodych talentów ceniących kulturę firmy. Równocześnie IKEA przełamała wszechobecny trend nowych technologii, tym samym dowodząc, że nowoczesna komunikacja pracodawcy nie musi skupiać się wyłącznie na sferze digital. Partnerem konkursu była Fundacja Rozwoju Talentów.

Więcej: www.studenckiemetody.pl