Carrefour Polska skutecznie realizuje zobowiązania dotyczące wycofania ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego. W rezultacie firma został doceniona przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Sieć zajęła 1. miejsce w rankingu obejmującym największe podmioty rynku handlowego w Polsce, w którym brano pod uwagę, m.in. transparentność firmy i zakres podjętych zobowiązań, promocję kupna jaj z różnych systemów hodowli czy współpracę z dostawcami jaj i producentami produktów marki własnej.
– Bardzo się cieszymy, że dostrzeżono nasze działania, tym bardziej, że chcemy dawać innym przykład do podobnych zmian. Decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego oznaczonych cyfrą „3” podjęliśmy w roku 2017 i w ciągu dwóch lat udało się nam ten cel osiągnąć w asortymencie jaj całych marki własnej Carrefour. W ciągu najbliższych czterech lat jaja trójki zostaną także usunięte ze składników marki własnej Carrefour oraz z asortymentu pozostałych marek oferowanych w naszych sklepach. To ważny element naszej strategii transformacji żywieniowej, za sprawą której chcemy kształtować właściwe nawyki żywieniowe w społeczeństwie, a jednocześnie przyczyniać się do poprawy dobrostanu zwierząt – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.
Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki między listopadem 2020 roku a lutym obecnego i zaproszono do niego największe sieci handlowe w Polsce. Wzięto w nim pod uwagę kwestie transparentności firm i zakresu opublikowanych zobowiązań dotyczących wycofania jaj z chowu klatkowego, promowania kupna jaj z różnych systemów hodowli, postępu we wdrażaniu założeń zobowiązań i obecnego stanu oferty sprzedaży jaj świeżych oraz kontaktu z dostawcami jaj i producentami produktów marki własnej firm.
– Powoli zmierzamy w dobrym kierunku. Dziękuję Otwarte Klatki za to, co robicie – skomentował akcję stowarzyszenia Konrad Kuźmiński, Prezes Zarządu Dolnośląskiego Inspektoratu Ochrony Zwierząt, znany z licznych bezpośrednich akcji pomocowych na rzecz zaniedbanych czy wręcz katowanych zwierząt.
Na podium rankingu znalazły się sieci Carrefour, Auchan oraz ALDI, zajmując odpowiednio pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Sieć sklepów Carrefour została doceniona, m.in. za najmniejszy procentowy, bo wynoszący jedynie 16 proc., udział w sprzedaży jaj całych z chowu klatkowego.
Carrefour Polska w trosce o dobrostan zwierząt już w 2017 roku podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego. W ramach swojego zobowiązania, sieć wyznaczyła sobie wtedy trzy cele: usunięcie wszystkich jaj całych od kur z chowu klatkowego ze swojej marki własnej do końca 2020 roku oraz usunięcie wszystkich jaj całych od kur z chowu klatkowego z oferty sklepów należących do sieci, a także ze składników produktów marki własnej do 2025 roku. Pierwsza część tego zobowiązania została już zrealizowana, a firma nie ustaje w działaniach na rzecz promocje oferty spełniającej wysokie standardy dobrostanu zwierząt.
Celem Carrefour jest zostać światowym liderem w zakresie zmiany nawyków żywienia dla wszystkich, poprzez realizację strategii transformacji żywieniowej. W odpowiedzi na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego czy pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów, wprowadził w 2018 roku Act For Food. To ogólnoświatowy program konkretnych działań, dzięki któremu klienci Carrefour zyskują dostęp do wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach.
Do tej pory sieć zaprezentowała dwanaście konkretów tego programu, pokazujących zmiany zachodzące w Carrefour m.in. rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, wycofanie jajek od kur z chowu klatkowego, więcej produktów wegańskich, mniej plastiku, czy ogłoszony w 2020 roku konkret dotyczący wycofania ze sprzedaży żywego karpia.
Pełne wyniki badań Stowarzyszenia Otwarte Klatki są dostępne pod adresem https://otwarteklatki.pl/publikacje/raporty-kampanii-jak-one-to-znosza/ranking-sklepow-2020%20.