Starbucks rezygnuje z jednorazowych kubków

Starbucks ogłosił plany wprowadzenia do użytku dla klientów na całym świecie kubki wielokrotnego użytku. Gigant sprzedaży kawy spełnia tym samym postanowienia inicjatywy ograniczania odpadów poprzez wyeliminowanie kubków jednorazowych.

Nowe plany zostały ogłoszone wraz z szeregiem inicjatyw ukierunkowanych na zrównoważony rozwój przed dorocznym spotkaniem udziałowców Starbucks. Ma to na celu przyspieszenie postępu firmy w kierunku jej celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Starbucks chce stać się firmą „pozytywną w zakresie zasobów”, przestrzegając strategii, która obejmuje odejście od opakowań jednorazowych, inwestowanie w odtwarzanie potencjału produkcji rolnej, odnawianie lasów i uzupełnianie wody, promowanie recyklingu i ponownego wykorzystania odpadów oraz poszerzanie menu opartego na roślinach. W ramach tej strategii, firma wyznaczyła szereg celów zrównoważonego rozwoju do 2030 r., w tym zmniejszenie emisji operacyjnych i w łańcuchu dostaw o 50 proc., konserwację lub uzupełnianie 50 proc. poboru wody do operacji bezpośrednich i produkcji kawy oraz redukcję 50 proc. odpadów wysyłanych na wysypisko z kawiarni i z etapu produkcji.

Prezes i dyrektor generalny Starbucks, Kevin Johnson, powiedział: “Mamy odważną długoterminową wizję zrównoważonego rozwoju i ambitne cele do 2030 roku. Partnerzy Starbucks na całym świecie z oddaniem chronią naszą planetę i tym samym są w samym centrum wprowadzania innowacji, które pozwalają nam dawać więcej, niż bierzemy od planety”.

Zaproponowane inicjatywy są następstwem ogłoszenia przez Starbucks pierwszej kawiarni SODO 8 znajdującej się w biurze w Seattle, w którym kubki wielokrotnego użytku stanowią 100 proc.,  a także uruchomienia w zeszłym roku inicjatywy „Wypożycz filiżankę”, która również miała miejsce w Seattle, umożliwiając klientom zamówienie napoju w kubku wielokrotnego użytku, wpłacenie kaucji w wysokości 1 USD, a następnie zeskanowanie i zwrot kubka w kiosku zwrotnym, aby otrzymać w zamian 1 USD kredytu. Firma testuje obecnie wiele modeli operacyjnych Borrow-A-Cup i wielokrotnego użytku na kilku rynkach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii i Singapurze, z planami dodania kolejnych krajów w nadchodzącym roku.

Starbucks ogłosił, że ma na celu umożliwienie klientom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie korzystania z osobistych kubków wielokrotnego użytku podczas każdej wizyty, w tym w kawiarni, na miejscu oraz w przypadku zamówień i płatności mobilnych, i taki cel wyznaczył na 2025 r.

Dodatkowe inicjatywy ogłoszone przez firmę obejmują uruchomienie nowej aplikacji Partner Waste and Recycling, zaprojektowanej, aby pomóc partnerom w poruszaniu się w złożonych wytycznych dotyczących recyklingu w kawiarniach, a także nowy program pilotażowy z Volvo Cars w celu zelektryfikowania trasy przejazdu z Denver do siedziby Starbucks w Seattle.

Dyrektor Starbucks ds. Zrównoważonego Rozwoju, Michael Kobori, powiedział: „Starbucks poświęca ten rok na testowaniu innowacyjnych sposobów na zmniejszenie ilości odpadów i zmniejszenie naszego śladu węglowego. Niektóre z naszych najlepszych innowacji, takie jak aplikacja do przetwarzania odpadów i recyklingu, pochodzą bezpośrednio od naszych partnerów prowadzących kawiarnie, którzy najlepiej znają swoich klientów i społeczności. Współpracując z naszymi partnerami, znajdujemy lepsze rozwiązania, aby stworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość dla naszej planety i ludzi”.