Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF) wybrały śmigłowiec MH-139, oparty o model AW139 Grupy Leonardo i oferowany przez firmę Boeing jako głównego wykonawcę, jako maszynę mająca zastąpić flotę śmigłowców UH-1N “Huey”. Wybrany dzisiaj program ma wartość 2,4 miliarda dolarów i opiewa maksymalnie na 84 helikoptery, urządzenia szkoleniowe i powiązany sprzęt wsparcia. Osiągnięcie wstępnej zdolności operacyjnej jest zaplanowane na rok 2021 a maszyna przejmie rolę ochrony krajowych baz interkontynentalnych pocisków balistycznych (ICBM) a także transportu członków rządu U.S.A. oraz sił bezpieczeństwa.
Alessandro Profumo, Dyrektor Generalny Grupy Leonardo, stwierdził: Jesteśmy niezwykle dumni z tego znakomitego rezultatu. Najważniejsi klienci nadal polegają na Grupie Leonardo jeśli chodzi o spełnianie najsurowszych wymogów, takich jak ochrona baz pocisków czy transport personelu rządowego i sił specjalnych. Ten wybór wynik to także potwierdzenie faktu, że Spółka jest uznawana za mocnego, wiarygodnego partnera wnoszącego od dawna znaczny wkład w przemysł U.S.A.
MH-139 wykorzystuje wiodącą na rynku platformę AW139 Grupy Leonardo; AW 139 to nowoczesny – a nie rozwojowy – wielozadaniowy śmigłowiec będący w służbie na całym świecie, który już wykazał swoje zdolności w ochranianiu krytycznej infrastruktury oraz transporcie przedstawicieli armii i rządów w różnych krajach.
Gian Piero Cutillo, Dyrektor Zarządzający w Leonardo Helicopters, powiedział: “Dzisiejsze ogłoszenie wyników wyboru to mocny dowodów uznania dla światowej jakości oraz konkurencyjności naszego produktu i naszej zdolności do zaspakajania najbardziej wymagających potrzeb wiodących klientów.”
MH-139 to maszyna o właściwych rozmiarach do powierzonych mu misji, i przekracza wymogi Sił Powietrznych U.S.A. w zakresie szybkości, ładunku użytecznego, uzbrojenia oraz przeżywalności dla ochrony baz ICBM i nadaje się idealnie do transportu VIP-ów. Model ma nowoczesną konstrukcję oraz najlepszy poziom przystępności cenowej zapewniając oszczędności rzędu 1 miliarda dolarów w kosztach zakupu i całego cyklu życiowego floty. AW139 jest składany w zakładach Leonardo w północno-wschodniej Filadelfii, a dodatkowe komponenty będą integrowane w wojskowej wersji MH-139 w zakładach Boeing Filadelfia w Ridley Township, Pa.
William Hunt, Dyrektor Generalny w AgustaWestland Philadelphia Corporation, stwierdził: “Jesteśmy szczęśliwi, że Siły Powietrze U.S.A. wybrały nasz zespół dla dostarczania nowej floty budowanych w Filadelfii MH-139. Nasze Siły Powietrzne zasługują na najlepsze narzędzia; to jest właściwy helikopter dla ich misji. Ponad 125 milionów dolarów zainwestowanych przez Leonardo zakłady w Filadelfii pokazują, że jesteśmy w pełni przygotowani do realizacji tego kontraktu. Nie możemy się doczekać współpracy z firmą Boeing w ramach tego programu i zobowiązujemy się spełnić oczekiwania głównego wykonawcy, Rządu U.S.A. oraz podatników.”