Wszystkich, którzy przed wcieleniem w życie pozytywnych ekologicznych praktyk potrzebują wirtualnej inspiracji, ucieszy kolejna odsłona kampanii „Weź mnie w obroty”. Na facebookowym profilu akcji wystartowała właśnie aplikacja w postaci gry rankingowej „Weź mnie w obroty”. Celem edukacyjnej gry jest zebranie jak największej ilości butelek zwrotnych i oddanie ich do sklepu. Dla najlepszych graczy wirtualnego turnieju przygotowano nagrody w postaci modnych EKOtoreb wykonanych z bannerów reklamowych, specjalnie na potrzeby kampanii.
O ekologii można mówić na wiele sposobów. Dowodem na to jest realizowana właśnie kampania społeczna „Weź mnie w obroty”, której celem jest zbudowanie świadomości Polaków – konsumentów i handlowców – w zakresie ekologicznego charakteru butelki zwrotnej oraz zachęcenie do ich zwracania butelek do sklepów. Ten niewielki wysiłek ma ogromne znaczenie dla środowiska. Każda butelka zwrotna może zostać ponownie wykorzystana ponad 20 razy, co pomaga zmniejszyć zapotrzebowanie na to opakowanie, a tym samym umożliwia oszczędność ogromnych ilości energii i surowców.
Kolejnym – obok spotu i komiksu – elementem kampanii jest konkurs realizowany w oparciu o edukacyjną grę rankingową „Weź mnie w obroty”. Gra dostępna jest w formie aplikacji na profilu kampanii: www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty lub bezpośrednio pod linkiem: https://apps.facebook.com/wezmniewobroty/
Celem gry jest zebranie jak największej ilości butelek zwrotnych do skrzynki i zwrócenie ich do sklepu, gdzie wymieniane są na kaucję. Każdy wynik przeliczany jest dodatkowo przez specjalny EKOkalkulator, ukazujący graczowi pozytywny wpływ butelki zwrotnej na środowisko. Na finiszu gry wyświetlane są także ekociekawostki. Dzięki zebraniu i zwróceniu do sklepu konkretnej liczby butelek, gracz „przedłuża im życie”, sprawia, że butelki mogą zostać ponownie użyte, a tym samym pomaga zaoszczędzić konkretną ilość energii i surowców. Dla najlepszych wirtualnych „ekobohaterów”, którzy wzorowo spełniają swój „obywatelski obowiązek”, przygotowano specjalne nagrody w postaci EKOtoreb. Torby zostały uszyte z firmowych bannerów reklamowych, specjalnie zaprojektowanych na potrzeby kampanii „Weź mnie w obroty”. Świetnie nadają się na zakupy, posiadają także specjalną kieszonkę na butelkę. Nagrody dla trzech najlepszych graczy będą przyznawane w edycjach tygodniowych w każdy wtorek oraz w edycjach miesięcznych, tj. po zakończeniu każdego miesiąca.
„Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce, realizowana na tak dużą skalę kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej – jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej. Celem kampanii jest wzmacnianie świadomości ekologicznej konsumentów i handlowców w kontekście butelki zwrotnej oraz budowanie pozytywnego trendu związanego z odnoszeniem butelki do punktów handlowych.
Więcej: www.wezmniewobroty.pl