Rusza II edycja kampanii – Wiedza Nie Ma Płci

f34, young woman checking cell phone in modern office, wood laptop, wood, sustainability, creative agency, library, office, workspace, Cologne, NRW, Germany

Według danych za cały 2021 r. aż 80% stanowisk prezesów i 75% stanowisk członków zarządu w polskich firmach zajmują mężczyźni, a liczba kobiet na tych stanowiskach zaczęła spadać.

Jedynie 6% spółek giełdowych funkcję prezesa sprawuje kobieta i jest to 3% mniej w stosunku do 2020 r. Dodatkowo głos kobiet w debacie publicznej jest nadal mało obecny – według badań 75% ekspertów zapraszanych do mediów stanowią mężczyźni – mówi Anna Flis, ambasadorka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, liderka projektu Champions of Change i jednocześnie COO ExpertSender.
– Rusza druga odsłona kampanii Wiedza Nie Ma Płci, której celem jest zmiana tej sytuacji. Chcemy pokazać ekspertki, które mają wiedzę również w tematach trudnych, jak np. automatyzacja w biznesie, przyszłość rynku pracy czy sztuczna inteligencja – dodała Anna Flis.

Kampania jest inicjatywą Klubu Champions of Change, działającego na rzecz wspierania różnorodności w biznesie i wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Klub zrzesza prezesów dużych firm działających w Polsce i powstał z inicjatywy Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Cykl spotkań Wiedza Nie Ma Płci 2022 obejmuje w najbliższym czasie następujące debaty: 

  • Praca zdalna vs. hybrydowa – 7 lutego. Ekspertki: Agnieszka Pocztowska z Shell Polska, Karolina Gębura- Nowak z Philip Morris i Agnieszka Mitoraj z Deloitte
  • AI. Jak stereotypy kształtują sztuczną inteligencję i co z tym zrobić? – 10 lutego.  Ekspertki: Agnieszka Piechocka z SAS, Magdalena Kasiewicz z Microsoft i Żaneta Łucka- Tomczyk z Orange.
  • Jak wykorzystać talenty i pozbyć się uprzedzeń – 14 lutego. Ekspertki: Iwona Dudzińska z Citi Handlowy i Małgorzata Petru z Banku BNP Paribas.

Źródło: ISBnews.TV