Rusza akcja edukacyjna dla kobiet 45+ dotycząca korzystania z Internetu

Internetowa kampania edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Celem akcji jest aktywizacja cyfrowa osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Na stronie aasynetu.pl udostępniono multimedialny program nauczania dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Program powstał głównie z myślą o dojrzałych kobietach, ponieważ to one są najbardziej narażone na wykluczenie cyfrowe, jak wynika z Diagnozy Społecznej 2015. Główny przekaz kampanii zawarty w spocie ją promującym to “Bądźmy bliżej”.

 

– Fakt, że 38 proc. wykluczonych cyfrowo Polek między 45. a 70. rokiem życia nie ma dostępu do Internetu, a 39 proc. z nich ma dostęp, ale z niego nie korzysta, był dla nas silnym sygnałem do działania – mówi Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska. – Jako firma finansowo-technologiczna wywodząca się z Estonii i Finlandii, gdzie wskaźnik digitalizacji społeczeństwa jest jednym z najwyższych na Świecie, czujemy się zobowiązani do podjęcia stosownych działań w Polsce.

Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronie kampanii, a także przy wsparciu Marka, eksperta z firmy Aasa, oraz swoich bliskich – osoby początkujące w łatwy sposób nauczą się m.in. jak pisać wiadomości mailowe, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie. Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie udostępniono także słowniczek podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

– Bardzo liczymy na zaangażowanie się młodszych pokoleń w akcję, poprzez aktywne zachęcanie swoich mam, babć, ciotek i sąsiadek do podnoszenia umiejętności cyfrowych, a także towarzyszenia im podczas ich pierwszych kroków w Internecie – komentuje Magdalena Pawlak, koordynatorka kampanii z firmy Aasa Polska. – Naszym wspólnym celem powinno być umożliwienie osobom dojrzałym wiekiem, lecz początkującym jeśli chodzi o umiejętności cyfrowe, korzystania z dobrodziejstw, jakie niesie Internet. Chodzi przede wszystkim o częstsze kontakty z bliskimi, rozwijanie zainteresowań i dostęp do informacji, a w konsekwencji poprawę jakości życia i pełniejszy udział w życiu społecznym – podsumowuje.