Popularny rak czyli różnego typy nowotworów zatruwają i skracają życie wielu milionów ludzi na całym świecie. Dane epidemiologiczne wskazują na wzrost zapadalności na tę chorobę. Jedną z metod walki z nią jest profilaktyka zdrowotna – przypomina Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.
Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z nowotworów zaledwie ok. 40 proc. pacjentów. Przyczyną tak niskiego poziomu zwycięstw z chorobą jest m. in. brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie raka. Wiąże się to z niewielką wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami.
Do walki z nowotworami postanowiła włączyć się sieć sklepów spożywczych „Biedronka. W związku z powyższym przyłączyła się do kampanii „Oswoić raka“. Pomysłodawcą akcji jest Polski Komitet Zwalczania Raka, a partnerem Fundacja Przyjaciółka. Celem tego działania jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów, profilaktyki oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi.
W ramach kampanii wystartował sfinansowany przez firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, portal edukacyjny www.oswoicraka.pl. Pełni on funkcję bazy wiedzy nt. chorób nowotworowych, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii, zdrowego odżywiania i jego roli w profilaktyce chorób. Na portalu można znaleźć ponad 100 publikacji opracowanych przez specjalistów współpracujących z Polskim Komitetem Zwalczania Raka. Jego uruchomienie możliwe było dzięki zaangażowaniu klientów sieci. W październiku 2016 roku do sieci sprzedaży trafiły specjalne bukiety róż, opatrzone nalepką z hasłem: „Kwota 1 zł z bukietu wspiera profilaktykę raka”. Każdy, kto kupił różę, dołożył cegiełkę i wsparł ideę propagowania wiedzy o tak ważnym problemie, jakim jest przeciwdziałanie chorobom i ich skutkom.
Przyznam szczerze, ze od pewnego już czasu obserwuję różne działania sieci sklepów „Biedronka“, które nie są związane bezpośrednio z handlem, a jedynie wykorzystują sieć jako narzędzie do działań prospołecznych. Być może się mylę, jednak wydaje mi się, że żaden inny prywatny przedsiębiorca nie podejmuje tylu aktywności w tym zakresie. Trochę szkoda, że „Biedronka“ nie znajduje naśladowców. Cóż, „Biedronka“ może być tylko jedna?
Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2017/05/15/roze-w-walce-z-rakiem/