W dniach 9 – 10 maja sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska zaprosiły mieszkańców 12 miast do wzięcia udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej „Zgrani z naturą”. Akcja cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów sklepów Biedronka. W tym roku rozdanych zostało ponad 13 tysięcy sadzonek roślin i zebrano blisko 13,5 tony surowców wtórnych.
Każdy, kto w tych dniach przyniósł do wskazanych sklepów sieci Biedronka minimum 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzymywał w zamian sadzonkę goździków. Klienci nie zawiedli – rozdanych zostało o ponad 5 tysięcy więcej gadżetów niż w ubiegłym roku i zebrano ponad 13 ton szkła i 380 kg aluminium. Najwięcej, podobnie jak w ubiegłym roku, zebrali mieszkańcy Białegostoku – ponad 1,5 tony szkła i 20 kg metali.
– Trzecia edycja naszej wspólnej akcji z Kompanią Piwowarską odniosła ogromy sukces – w tym roku udało się zebrać prawie dwa razy więcej szkła niż w roku ubiegłym – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor działu jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska S.A. – Jak widać po wynikach, akcja przynosi zamierzony efekt, jakim jest edukacja. To między innymi dzięki takim akcjom jak nasza, wzmacniają się proekologiczne postawy Polaków. Cieszymy się, że jako odpowiedzialna społecznie firma, mamy swój udział w zmianach, jakie zachodzą
w myśleniu i działaniu naszego społeczeństwa. To przecież od nas zależy, jak będzie wyglądało nasze otoczenie – dodaje Sylwia Krzyżycka.
– W tym roku pobity został rekord frekwencji akcji. Zbiórka cieszyła się tak ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, że w niektórych miastach wręcz przeszło to nasze oczekiwania. Goździki rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, a zespół Zgranych z naturą miał wiele pracy, odbierając opakowania i udzielając informacji o segregowaniu odpadów – mówi Agnieszka Mosiniak-Chołdrych, specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.