Jakie ubrania są w tym sezonie najmodniejsze? Te wymienione! Idea recyklingu odzieży staje się coraz bardziej popularna. Nic dziwnego – dzięki niej zyskuje nasza garderoba, portfel i środowisko. Ten trend propaguje także Kompania Piwowarska, organizując w swoich siedzibach akcje wymieniania ubrań pod hasłem „Zielona Szafa”.
Segregujemy śmieci, oszczędzamy wodę i prąd, dlaczego więc nie zadbać o ekologię także we własnej szafie? Można to zrobić poprzez uczestnictwo w tzw. swap parties, czyli imprezach, podczas których bezgotówkowo wymienimy się niechcianymi ubraniami z innymi. Dzięki tej idei dajemy naszym ubraniom drugie życie, nie zapełniamy wysypisk śmieci kolejnym workami, a przede wszystkim możemy wprowadzić zmiany w swojej garderobie zupełnie za darmo. Jedynym warunkiem uczestnictwa w tego rodzaju spotkaniu jest przyniesienie ze sobą własnych ubrań na wymianę.
Kompania Piwowarska od 2007 r. organizuje w swoich siedzibach tego typu imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”. Na ekoeventy zapraszane są panie pracujące w KP oraz żony i partnerki pracowników, a każda z nich może przyjść z przyjaciółką – im większe grono uczestniczek, tym większa pula ciuchów! Podczas „Zielonej Szafy” można poszukać dla siebie nowych ubrań bez pośpiechu i wyrzutów sumienia spowodowanych wydawaniem pieniędzy. Nawet jeśli niektóre sztuki odzieży nie znajdą nowych właścicielek, i tak trafią do drugiego obiegu, gdyż zgodnie z założeniami imprezy żadna rzecz nie może się zmarnować. Takie rzeczy są przekazywane fundacjom, które z kolei rozdają je swoim podopiecznym.
W 2012 roku „Zielona Szafa” odbyła się na początku grudnia, więc nie tylko było modnie i ekologicznie, ale też panowała świąteczna atmosfera. Uczestniczki spotkań dowiedziały się, jak przystroić dom na Boże Narodzenie i fantazyjnie zapakować prezenty, przygotowały swoje własne, niepowtarzalne kartki świąteczne i tradycyjnie już skorzystały z porad makijażystek i stylistek. Jednym z punktów programu był wykład na temat zdrowego odżywiania i ekologicznego stylu życia. Nie zabrakło również akcji charytatywnych, ponieważ podczas imprez swoje wyroby – kartki i ozdoby świąteczne – sprzedawały lokalne organizacje społeczne, zbierając w ten sposób pieniądze na swoją działalność.
Źródło: Kompania Piwowarska