Najlepsze raporty społecznej odpowiedzialności biznesu/zrównoważonego rozwoju zostaną ogłoszone 7 grudnia na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Gala wręczenia nagród zostanie połączona z konferencją, poświęconą kwestii raportowania danych niefinansowych.
Trwa rejestracja na wydarzenie pod adresem: odpowiedzialnybiznes.pl/raportyspoleczne2015/. Organizatorami konferencji są: Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy Deloitte oraz SGS.
Konferencja i gala rozdania nagród konkursu Raporty Społeczne 2015 roku odbędzie się 7 grudnia 2015 roku w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych (wejście od Al. Jerozolimskich). Liczba miejsc ograniczona. Szczegółowy program konferencji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się pod adresem: odpowiedzialnybiznes.pl/raportyspoleczne2015/.
Podczas wydarzenia wystąpią reprezentanci najbardziej znanych, międzynarodowych organizacji zajmujących się tematem raportowania społecznego. Sabine Content, Deputy Director Corporate & Stakeholder Relations z Global Reporting Initiative omówi trendy w raportowaniu społecznym, a w kolejnej części konferencji temat sprawozdawczości przedstawi Olivier Servais, Senior Advisor z International Integrated Reporting Council.
PROGRAM KONFRENCJI
14:45 – 15:15 – rejestracja oraz powitalna kawa
15:15 – 15:25 – powitanie uczestników i uczestniczek konferencji
15:25 – 15:40 – podsumowanie 9. edycji Konkursu Raporty Społeczne
15:40 – 16:00 – wystąpienie: Sabine Content, Deputy Director Corporate & Stakeholder Relations, Global Reporting Initiative
16:00 – 16:20 – wystąpienie: Olivier Servais, Senior Advisor, International Integrated Reporting Council (IIRC)
16:20 – 17:00 – panel dyskusyjny z zaproszonymi gośćmi
17:00 – 17:30 – ogłoszenie wyników konkursu i zakończenie konferencji
17:30 – poczęstunek
(Agenda może ulec zmianie. Wystąpienia gości z zagranicy odbędą się w języku angielskim. Organizatorzy nie zapewniają tłumaczenia)
W obecnej edycji konkursu Raporty Społeczne, wciąż trwa głosowanie internautów. Głosy na swoich faworytów do nagrody można oddawać do 2 grudnia przez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl/
– Głosowanie internautów jest oddaniem decyzji szerokiemu gronu interesariuszy firm, którzy takie raporty przygotowali. W ten sposób mogą oni wyrazić swoje poparcie dla podejmowanych przez nie działań. Ta kategoria, ale i w ogóle cały konkurs, stwarza również okazję do budowania większej świadomości konsumenckiej i znaczenia transparentności w biznesie. Nie tylko promuje dokonania firm w zakresie społecznej odpowiedzialności, ale i umożliwia ich porównanie. Przygotowanie dobrego raportu wymaga sporo pracy i dużego zaangażowania. Warto to docenić oddając swój głos na konkretny raport – przekonuje Marzena Strzelczak.
Do 9. edycji konkursu Raporty Społeczne zostało zgłoszonych 37 raportów. Pełne zestawienie sprawozdań znajduje się w bibliotece raportów. Celem konkursu jest szerzenie idei raportowania pozafinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżni firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach.