Przewoźnicy Lufthansa Group liderami zrównoważonego rozwoju

Linie Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines otrzymały złoto w badaniu “Mit gutem Gewissen” („Z czystym sumieniem”) przeprowadzonym przez magazyn Focus za prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie.

 

Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines zostali wybrani przez konsumentów trzema najbardziej zrównoważonymi przewoźnikami w Niemczech. To efekt badania „Mit gutem Gewissen” („Z czystym sumieniem”) przeprowadzonego wspólnie przez magazyn Focus Money i Deutschland Test oraz firmę analityczną Service Value. Wyniki badania wykazały, że Lufthansa jest marką o najwyższym poziomie zrównoważonego rozwoju w kategorii „Linie lotnicze”, dzięki czemu przewoźnik zdobył tytuł najbardziej odpowiedzialnego społecznie. Drugie i trzecie miejsca przypadły innym przewoźnikom Grupy – odpowiednio liniom Swiss
i Austrian Airlines, które zdobyły złoto w szczególności za odpowiedzialne działania w zakresie ekologii, kwestii ekonomicznych i społecznych.

Wyniki badania potwierdzają zaangażowanie Lufthansa Group w prowadzenie zrównoważonych działań we wszystkich obszarach i wyróżniają inwestycje zorientowane na cele, a realizowane z uwzględnieniem społecznej odpowiedzialności biznesu. Już na początku tego roku, Lufthansa otrzymała nagrodę Eco-Airline of the Year” po raz drugi z rzędu „przyznawaną przez amerykański branżowy magazyn Air Transport World.

Jeden z przykładów działań Lufthansa Group w obszarze klimatu i troski o środowisko: Grupa intensywnie pracuje nad przekształceniem transportu pasażerów i frachtu w procesy tak przyjazne środowisku, jak to tylko możliwe. Flota pasażerska Lufthansa Group zużywała średnio w 2014 roku 3,84 l kerozyny aby przewieźć pasażera na odcinku 100 km (w 2013: 3,91 l/100 pasażero-kilometrów). Dzięki temu, tak jak w poprzednich latach, Lufthansa Group osiągnęła cel corocznej poprawy efektywności paliwowej o 1,5%, wymagany przez branżę. Inwestując miliardy euro w efektywność paliwową maszyn, przewidywana jest dalsza redukcja poziomu spalania. Co więcej, Grupa od wielu lat działa aktywnie na rzecz obniżenia poziomu hałasu. Ostatnie inwestycje w urządzenia redukujące poziom hałasu w maszynach Lufthansy z rodziny A320 przyniosły pozytywne rezultaty odczuwalne przez osoby zamieszkujące okolice lotnisk.

“Mit gutem Gewissen” (“Z czystym sumieniem”) jest największym badaniem prezentującym postrzeganie marek jako społecznie odpowiedzialnych z perspektywy konsumentów. Opinie 5000 osób na temat 1000 marek z 56 sektorów zostało zebranych w 33 badania nt. kwestii społecznych, ekologicznych i gospodarczych.