Producenci fajerwerków dbają o bezpieczeństwo zwierząt

Branża pirotechniczna czuje się odpowiedzialna za dobrostan naszych czworonożnych przyjaciół. Fundacja Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej przeprowadziła kolejną edycję akcji społecznej „Jak pomóc swojemu psu w Sylwestra” – przygotowała plakaty z praktycznymi radami dla właścicieli zwierząt domowych. Ich produkcję sfinansowali dystrybutorzy i importerzy materiałów pirotechnicznych. 

Wolontariusze pobierali plakaty z siedzib dystrybutorów i importerów środków pirotechnicznych z całej Polski i rozmieszczali m.in. w punktach sprzedaży fajerwerków, lecznicach, tablicach ogłoszeniowych i szkołach.

Fundacja zachęcała również do zakupu legalnych produktów w sprawdzonych sklepach. Wtedy mamy pewność, że środki pirotechniczne spełniają wymagania unijnej dyrektywy i  nie przekraczają poziomu hałasu 120 decybeli, czyli ogólnie przyjętego natężenia dźwięku z jakim spotykamy się we współczesnej cywilizacji, na przykład na koncercie.

Redakcja Raportcsr.pl, najstarszy w Polsce portalu poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu, zapytała przedstawicieli straży miejskich i schronisk dla zwierząt czy w okresie sylwestrowo-noworocznym zwrócili uwagę na większą liczbę interwencji związanych z ucieczkami zwierząt domowych.

Strażnicy miejscy z Warszawy, Krakowa i Poznania nie odnotowali zwiększonej liczby zgłoszeń w sprawie zagubionych czworonogów oraz znalezienia rannych i martwych ptaków.

Schronisko w Katowicach przyjęło 4 psy – to liczba podobna do tych z poprzednich lat (z takim samym spostrzeżeniem podzieliło się schronisko z Wrocławia). Schronisko w Warszawie nie zauważyło wzmożonego napływu zwierząt na przełomie 2021 i 2022 roku.

Fundacja promuje świadome i odpowiedzialne korzystanie z materiałów pirotechnicznych. Warto podkreślić, że zaprezentowane na plakatach porady są uniwersalne – dotyczą nie tylko przygotowań do sylwestra, ale też mogą pomóc przy takich zdarzeniach jak burza z piorunami lub gradobicie.