Procter & Gamble i Lidl Polska razem na rzecz czystych bałtyckich plaż

Procter & Gamble, właściciel takich marek jak m.in. Blend-a-med, Gillette, Head & Shoulders czy Pantene oraz Lidl Polska wspólnie organizują sprzątanie linii brzegowej Bałtyku. Akcja czyszczenia ze śmieci plaż i przylegających do nich terenów Półwyspu Helskiego, zostanie przeprowadzona we wrześniu, kiedy odbywa się tradycyjnie Akcja Sprzątanie świata-Polska koordynowana od 25 lat przez Fundację Nasza Ziemia. Ekologiczną inicjatywę mogą wesprzeć wszyscy – wystarczy kupić objęty akcją produkt Procter & Gamble w sklepie Lidl pomiędzy 17 a 30 sierpnia. Część dochodów ze sprzedaży produktów P&G zostanie przeznaczona właśnie na to przedsięwzięcie.

Procter & Gamble i Lidl Polska łączą siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie posprzątać plaże Półwyspu Helskiego, a tym samym przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego w tym popularnym regionie turystycznym. Sprzątanie linii brzegowej Półwyspu Helskiego jest częścią Akcji Sprzątanie świata-Polska 2020, będącej już 27. odsłoną corocznej kampanii organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. Czy z końcem sezonu turystycznego helskie plaże i tereny wokół nich będą wolne od śmieci? Wszystko okaże się już we wrześniu.

“To, co najbardziej mnie smuci, kiedy patrzę na wyniki dotychczasowych akcji terenowych zorganizowanych w ramach PreStartu tegorocznej Akcji Sprzątanie świata-Polska to fakt, że śmiecimy i to w pięknych miejscach: lasach, parkach, na plażach. A przecież to tam szukamy wytchnienia od codziennych trosk, zabiegania. Te prawie 2 tony zebranych śmieci nie wzięło się znikąd. Za każdą plastikową czy szklaną butelką, za każdym opakowaniem po jedzeniu stoi konkretny człowiek. A przecież wystarczy nie śmiecić, zabrać to, co ze sobą na czas odpoczynku wzięliśmy. To jest i łatwe, i proste, wystarczy chcieć.” – komentuje Beata Butwicka, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

„Nasze produkty towarzyszą konsumentom w ich codziennym życiu, poprawiając jego jakość na wiele sposobów. Jednym z nich jest wspieranie konsumentów w wyborach pozwalających na zrównoważoną konsumpcję. Chcemy jednak dbać o środowisko naturalne także na inne sposoby. Dlatego cieszymy się, że wspólnie z siecią Lidl Polska możemy poprzez nasze produkty przyczynić się do poprawy stanu środowiska, które nas otacza. Plaże i lasy to nie miejsce dla śmieci. Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom nie tylko przywrócimy czystość tym pięknym miejscom, ale też zwrócimy uwagę społeczeństwa na konieczność odpowiedniego obchodzenia się z odpadami. Żebyśmy wszyscy mogli cieszyć się czystą planetą”. – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

„Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. Bardzo cieszymy się z naszego udziału w nowym dla nas projekcie, dążącym do oczyszczenia polskich plaż z plastikowych zanieczyszczeń. Jest to kolejne działanie, które przybliża nas do realizacji przyjętej wizji „mniej plastiku”. Projekt jest dla nas również bardzo istotny z uwagi na lokalność – w pobliskim Pruszczu Gdańskim znajduje się jedno z naszych Centrów Dystrybucyjnych. Bardzo się cieszymy, że możemy wspierać nasze najbliższe otoczenie i lokalną społeczność” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Organizację sprzątania Półwyspu Helskiego może wesprzeć każdy, kto w dniach 17 – 30 sierpnia dokona zakupu objętych akcją produktów Procter & Gamble w sklepie Lidl. Wśród promocyjnych produktów są m.in. pasta do zębów Blend-a-med, podpaski Always i Naturella, szczoteczki do zębów Oral B, produkty matki Gillette i szampony do włosów Pantene i Head & Shoulders.