Pracownicy firmy Amazon na całym świecie – w tym i w Polsce – w wybrane dni września przychodzą do pracy w piżamach, żeby wyrazić solidarność z przebywającymi w szpitalach dziećmi z chorobą nowotworową.
W ramach akcji Amazon Goes Gold, bo o niej mowa, firma wspiera również lokalne fundacje działające na rzecz chorych dzieci, a także przekazuje donacje. W 2019 roku wybrany ośrodek terapeutyczny otrzyma 200 tys. złotych.
– Takie gesty i akcje dają dzieciom pewność, że nie są osamotnione w trudnej walce z chorobą – powiedziała PAP Agnieszka Aleksandrowicz, prezes Zarządu fundacji „Zobacz mnie”.
W ramach akcji Amazon Goes Gold, firma zaprosiła także małych pacjentów na zwiedzanie swoich zaawansowanych technologicznie centrów logistycznych. Bartłomiej Dwornik z fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową” mówił, że możliwość odwiedzenia oddziałów Amazon to – dla chorych dzieci, które większość czasu spędzają w szpitalu – „fantastyczna atrakcja”.
– Jest to okazja do tego, żeby spotkać nowych ludzi i poznać fajne miejsca, żeby zobaczyć od środka, jak działa wielka firma, którą znamy na co dzień z robienia zakupów w internecie – powiedział Bartłomiej Dwornik.
Dorota Makolądra, pracująca w centrum logistycznym Amazon w Kątach Wrocławskich powiedziała PAP, że dla pracowników dzień w piżamach jest to również „fajny dzień w pracy”, gdyż osoby zatrudnione w centrum, mają poczucie, że robią coś dobrego dla innych. – Mam nadzieję, że dzięki tej akcji zostaną odnowione ośrodki, w których prowadzona jest opieka dla dzieci, i że zebrane pieniądze pomogą spełnić ich marzenia – podkreśliła Dorota Makolądra.
– To pracownicy często sami inspirują firmę, żeby podejmować działania charytatywne na rzecz społeczności lokalnych – powiedziała Magdalena Węglewska, PR Manager Amazon CEE. Według niej, w ciągu 5 lat obecności w Polsce celem koncernu stało się nie tylko tworzenie nowych miejsc pracy, ale również wykorzystywanie skali prowadzonej działalności do pomagania innym. Takie wsparcie otrzymują m.in. rodziny pracowników, jak i lokalne fundacje.
– Naszym flagowym projektem jest Kindloteka, czyli promowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – przypomniała Magdalena Węglewska. Podkreśliła jednocześnie, ze Amazon jest „dumny, że pracownicy entuzjastycznie podchodzą do takich inicjatyw, jak Amazon Goes Gold, bo wiedzą, że robią coś dobrego dla innych”.
Każdy może sam przekonać się, jak działają centra logistyczne Amazon i jak pracownicy firmy włączają się w akcje charytatywne. – Przez pięć dni w tygodniu dwa razy dziennie jesteśmy otwarci dla zwiedzających, można też wtedy włączyć się do naszych akcji. Wszystko, co należy zrobić, to zarejestrować się na www.zwiedzanieamazon.pl– powiedziała Magdalena Węglewska.
Warto dodać, że w ramach inicjatywy Amazon Goes Gold, firma przekaże także donację w wysokości 200 tys. zł na rzecz wybranego ośrodka terapeutycznego w Polsce. – Poza tym lokalne centra logistyki e-commerce, których pracownicy przyszli do pracy w piżamach, również zbierają fundusze. Amazon, oprócz donacji centralnej, przekaże ponad 35 tys. złotych na rzecz fundacji wspierających lokalne społeczności – powiedziała PAP przedstawicielka Amazon.
Źródło: Centrum Prasowe PAP