Eksperci Nestlé ds. rekrutacji i rynku pracy w piątek, 10 października, przeszkolili młodzież w Lublinie w ramach akcji społecznej Gazety Wyborczej „Projekt: Praca”. Doradzali, jak zostać mistrzem rozmowy kwalifikacyjnej, jak poradzić sobie ze stresem i na co zwracać uwagę. Warsztaty dla młodzieży i wspieranie jej we wchodzeniu na rynek pracy to konsekwentnie realizowana działalność firmy w zakresie programu Gotowość do Pracy (ang. Readiness for Work), jednego z filarów Europejskiej Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth. Warsztaty są bezpłatne, ale liczba miejsc ograniczona, dlatego warto jak najszybciej się zapisywać. Celem akcji jest pomoc młodym ludziom na rynku pracy.
W ubiegłym roku w warsztatach akcji „Projekt: Praca” wzięło udział ponad 1,3 tys. studentów i absolwentów. Dzięki przeprowadzonej ankiecie wiadomo, że część z nich krótko po tym znalazła pierwszą pracę. Dlatego tegoroczna akcja będzie podstawą do wypracowania i wprowadzenia na stałe na uczelniach pilotażowego przedmiotu, w trakcie którego praktycy i profesjonaliści będą uczyć młodych zasad skutecznego szukania pracy.
Warsztaty skierowane są do osób zaczynających przygodę z rynkiem pracy – studentów i absolwentów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie tego, jak pisać CV, jak skutecznie szukać pracy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, czy jak poradzić sobie ze stresem. Aby wziąć w nich udział, należy się zarejestrować na stronie „Projektu: Praca” (http://wyborcza.pl/projektpraca). Po Lublinie, eksperci ds. rekrutacji odwiedzą jeszcze m.in. Gdańsk, Kraków, Warszawę, Poznań, czy Łódź – w sumie 12 uczelni. Partnerami akcji społecznej „Gazety Wyborczej” są: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, a sektor prywatny, oprócz Nestlé, reprezentują także przedstawiciele firm takich jak McDonald’s oraz Deloitte.
Dlaczego dla Nestlé wspieranie młodych jest tak istotne? W Polsce co czwarta aktywna zawodowo osoba do 25. roku życia pozostaje bez pracy. Problem ten dotyka całej Europy, a skutki ponosi całe społeczeństwo. Dlatego Nestlé w listopadzie 2013 roku ogłosiło Europejską Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth. Firma zadeklarowała stworzenie do 2016 roku w całej Europie 10 000 miejsc pracy dla osób do 30. roku życia oraz kolejnych 10 000 miejsc staży i praktyk. W Polsce program obejmie ponad 800 osób. Kolejnym filarem inicjatywy jest wspieranie młodzieży poprzez budowanie jej kompetencji na warsztatach i szkoleniach takich jak m.in. te w ramach „Projektu: Praca” (ta część zaangażowania Nestlé nazywa się „Gotowość do Pracy”). Firma propaguje wspieranie ludzi młodych na rynku pracy poprzez organizowanie staży i praktyk także wśród swoich partnerów biznesowych – działania te, ogłoszone niedawno jako Sojusz dla Młodych (ang. Alliance for YOUth), cieszą się poparciem m.in. Komisji Europejskiej oraz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
– W Nestlé wierzymy, że bezrobocie, zwłaszcza ludzi młodych, jest naszym wspólnym problemem. I wszyscy razem powinniśmy zaangażować się we wspieranie studentów oraz absolwentów we wchodzeniu na rynek pracy, w budowanie ich kompetencji, pewności siebie oraz kwalifikacji. Jako największa firma spożywcza świata, uważamy, że to właśnie pracodawcy powinni możliwie aktywnie wspierać młodzież, oczywiście przy poparciu sektora publicznego, a także opinii publicznej i mediów. Młodzież i jej edukacja to nasza kluczowa inwestycja w przyszłość, dlatego działajmy razem dla młodzieży – powiedziała Mariola Raudo, Kierownik ds. Rekrutacji i HR Biznes Partner w Nestlé Polska S.A.