Firma Bayer uruchamia pilotażowy program multimedialnych warsztatów popularnonaukowych w warszawskim salonie BayLab.
Do końca roku w zajęciach udział weźmie ok. 500 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z województwa mazowieckiego. Tematyka obejmie cztery obszary, w których Bayer – z racji swojej działalności – ma globalne doświadczenia. Będą to: witaminy, ochrona roślin, zdrowie zwierząt oraz oczyszczanie wody.
Pod okiem doświadczonych moderatorów dzieci przeprowadzą szereg praktycznych ćwiczeń laboratoryjnych. Uczniowie będą mogli korzystać z nowoczesnego wyposażenia salonu, m.in. multimedialnego stołu dotykowego z aplikacjami poświęconymi zdrowiu, rolnictwu, wysokospecjalistycznym materiałom. Dla dzieci przygotowano trójwymiarowe filmy popularno-naukowe, mikroskopy z wyświetlaczami LCD, aplikację ‘Nutrition Clock’ (ukazującą wzrastające zapotrzebowanie na żywność wobec malejącej ilości areałów rolnych).
– Program promocji nauki wśród najmłodszych zyskał ogromne zainteresowanie wewnątrz naszej firmy. Pracownicy spontanicznie stali się ambasadorami tego projektu w swoich środowiskach, przekazując informacje o programie bezpośrednio do szkół. Dzięki temu nasze motto – Bayer: Science For A Better Life – nabrało zupełnie nowego znaczenia – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Działu Komunikacji Bayer Sp. o.o.
Udział w zajęciach zadeklarowały placówki publiczne i prywatne m.in. z Warszawy, Legionowa, Marek, Ożarowa Mazowieckiego, Pruszkowa.
Otwarty w listopadzie 2012 BayLab to drugie tego typu miejsce w Europie (po Niemczech). Jego celem jest zachęcenie dzieci do podróży w głąb fascynującego świata nauk przyrodniczych i ścisłych: poznania innowacji, mających wpływ na codzienne życie. Patronat nad BayLab objęły: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechnika Warszawska oraz miesięcznik Focus.
Źródło: www.baylab.bayer.com.pl