Ponad 30% Polek sądzi, że jest bardziej narażona na porażkę w biznesie niż mężczyźni

„Zbyt uczuciowa”, „słaba”, „baby boss” – z takimi określeniami wciąż spotykają się kobiety działające w biznesie. Marka Avon, która zbadała ten problem wśród 8 tysięcy ankietowanych w ośmiu krajach, od 30 lat w Polsce wspiera kobiety oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze, niezależne finansowo i stawiają na rozwój.

Z okazji okrągłego jubileuszu powstał także nowy raport CSR, podsumowujący działania w Polsce na rzecz kobiet i środowiska. Wynika z niego m.in., że co 8. kobieta w naszym kraju była lub jest związana z Avon. Marka jako pierwsza w Polsce daje pracownikom dodatkowy dzień wolny na badania profilaktyczne i przekazała blisko 3,5 mln zł na walkę z przemocą. W ramach działań na rzecz planety w ostatnim roku firma ograniczyła emisję CO2 o 200 ton. Avon obchodzi urodziny pod hasłem „Zbliżamy Polki. Nieustannie” i deklaruje, że będzie to robić nadal.

 Avon od trzech dekad wspiera kobiety w Polsce oraz zmienia ich wizerunek, pokazując, że są przedsiębiorcze i niezależne finansowo. Jednak jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez markę w 8 krajach wśród 8 tys. kobiet, rola kobiet w biznesie wciąż jest deprecjonowana i postrzegana stereotypowo. Ankietowane przyznały m.in., że są odbierane w pracy jako „zbyt uczuciowe” (44%), lub „słabe” (28%). Ponad 30% Polek sądzi, że jako kobiety są bardziej narażone na porażkę niż mężczyźni.

W ciągu 30 lat obecności na polskim rynku marce udało się stworzyć sieć społecznościową, dając możliwość pracy ponad 2 milionom Polek. Według danych co 8. kobieta w Polsce była lub jest związana w Avon. Obecnie działa 175 tys. Konsultantek w ponad 77 tys. miast i wsi. Ważnym czynnikiem budowania biznesu Avon jest pielęgnowanie relacji, dlatego marka nieustannie udoskonala swój model biznesowy.

 Z okazji jubileuszu opublikowaliśmy najnowszy raport społeczny Avon, który obejmuje nasze działania realizowane na rzecz Konsultantek i klientek (Human-Kind), a także środowiska naturalnego i zrównoważonego biznesu (Planet-Kind). W ramach programu Avon Kontra Rak Piersi dofinansowaliśmy ponad 58 tys. badań USG, a z aplikacji Avon Alert stworzonej wspólnie z fundacją Feminoteka, skorzystało już 50 tys. osób – podsumowuje Agnieszka Isa, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Działając dla kobiet, Avon zaangażował się także w pomoc na rzecz Ukrainy. Firma przekazała blisko 20 ton kosmetyków pierwszej potrzeby, a także dotacje na tymczasowe zakwaterowanie i wyżywienie dla kobiet z dziećmi, które przyjeżdżają do Polski z Ukrainy. Avon nieustannie wspiera także Konsultantki działające w Ukrainie i wciąż dostarcza im produkty, by mogły nadal zarabiać i prowadzić swoje biznesy.

W raporcie szczegółowo przedstawiona została również działalność centrum dystrybucyjnego oraz fabryki w Garwolinie, która w tym roku obchodzi swoje 25-lecie i jest największym i najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem Avon tego typu na świecie. Obecnie obsługuje ok. 50 krajów, produkując nawet do pół miliarda kosmetyków rocznie – nie tylko kosmetyki Avon, ale także The Body Shop. Obok fabryki działa nowoczesne centrum dystrybucyjne, które obsługuje zamówienia z Polski, Czech, Niemiec, a obecnie również z Ukrainy. Rocznie pakowanych jest tam ok. 130 milionów sztuk produktów.

Z treścią raportu CSR Avon można zapoznać się tutaj.