Pomóż mikroprzedsiębiorcom w swojej okolicy. Dołącz do kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”
300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej otrzymało zaproszenie do udziału w ogólnopolskiej kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Tylko w pierwszych dniach akcji informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. KIG, czyli inicjator kampanii, aktualnie stara się, by dołączyły do niej także mikroprzedsiębiorstwa z innych krajów zmagających się z pandemią.
Ogólnopolska kampania „Nie pozwolę ci się zamknąć” ruszyła 23 marca br. Akcja realizowana jest w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem. Jak to działa? Wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni, pizzerii, itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy punkty usługowo-handlowe znów będą mogły działać. Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu oraz kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy. KIG nie pośredniczy w tej relacji.
– „Mikroprzedsiębiorcy” to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy; nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy; szewc, który od lat naprawia nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy – bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy – nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy, w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji, do zaangażowania w „Nie pozwolę ci się zamknąć” lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców – mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektor biura komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.
Zaproszenie do udziału w akcji otrzymało 300 prezydentów i burmistrzów miast oraz 160 izb członkowskich Krajowej Izby Gospodarczej. Bezpośrednie zaproszenia do wsparcia „Nie pozwolę ci się zamknąć” przekazano również ponad 100 firmom. Tylko w pierwszych dniach kampanii informacja na jej temat pojawiła się na 37 stronach internetowych miast, gmin, a w przypadku Warszawy również dzielnic. Chętnie informują o niej media – także lokalne portale, radia, stacje telewizyjne, a potencjalni klienci udostępniają ją za pośrednictwem mediów społecznościowych, dzielą się także szczegółami na jej temat.
Lokalni przedsiębiorcy zachęcają do udziału w akcji, dzieląc się swoją historią. – Nasza sytuacja jest dramatyczna. Sklep od 14 dni jest zamknięty. Nasze obroty spadły do zera. W tym momencie w pierwszej kolejności zbieramy na pensje dla pracowników i opłaty stałe typu czynsz, prąd. […] Zdecydowałem się więc na wzięcie udziału w akcji Krajowej Izby Gospodarczej o nazwie „Nie pozwolę ci się zamknąć”, która polega na zbieraniu zaliczek na poczet przyszłej usługi – napisał w mediach społecznościowych Maciej Formella, właściciel gdyńskiego sklepu szalony.pl.
Podobny wpis zamieściło także My Beauty Studio z Warszawy: – Kochani bierzemy udział w akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Przez obecną sytuację i przedłużającą się kwarantannę boimy się, że My Beauty Studio nie stanie na nogi i nie będzie mogło dalej Was gościć w swoich progach. Mówimy wprost – chodzi o płynność finansową, przez co zwracamy się do Was o wsparcie i pomoc (oczywiście w miarę Waszych możliwości i potrzeb). Zachęcamy do zakupu voucherów na zabiegi – kwoty dowolne. Jak życie i sytuacja wrócą do normy, zaplanujemy terminy zabiegów i z wielką przyjemnością odwdzięczymy się Wam za okazane wsparcie i pomoc w formie cudownych zabiegów – napisano. W internecie, z dnia na dzień, typu wpisów przybywa.
Aktualnie kampania „Nie pozwolę ci się zamknąć” ma 8 partnerów, którzy wspierają ją komunikacyjnie oraz merytoryczne. Są wśród nich: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej, WKB Lawyers, Kancelarię Sołtysiński Kawecki Szlęzak, Kancelaria Destrier, Warszawska Organizacja Turystyczna, Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna, Davines Polska.
KIG stara się, by do kampanii dołączyły także mikroprzedsiębiorstwa z innych krajów zmagających się z pandemią. Dlatego informację o akcji „We won’t let you shut down” przekazano do Eurochambres. To Europejski Związek Izb Przemysłu i Handlu, działający od 1958 roku. Eurochambres zrzesza 45 organizacji członkowskich z 43 krajów. Eurochambres ma siedzibę w Brukseli, jest rzecznikiem 1700 izb przemysłu i handlu, reprezentujących ponad 20 mln firm europejskich.