PKN Orlen i #DobryKierowca po raz drugi ruszają w trasę

fot. materiały prasowe

Bycie dobrym kierowcą jest dziecinnie proste. Przekonuje o tym Robert Kubica i jego najmłodsi pomocnicy w najnowszej odsłonie kampanii PKN Orlen #DobryKierowca. Jej głównym celem jest promowanie zasad bezpieczeństwa na drodze.

Zmiany w przepisach ruchu drogowego nakładają na kierowców obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak. Dobrą praktyką jest też ustępowanie pierwszeństwa pieszym przed wejściem na pasy i przestrzeganie dozwolonej prędkości. Te zasady w przystępny sposób objaśnia ambasador kampanii #DobryKierowca – Robert Kubica, jeden z najszybszych kierowców świata.

– O zasadach bezpieczeństwa na drodze powinniśmy edukować od najmłodszych lat, dlatego do najnowszej odsłony naszej kampanii zaangażowaliśmy tych najmłodszych. Maluchy bardzo szybko zrozumiały kim jest dobry kierowca i jakie powinien mieć cechy. Kształtowanie prawidłowych postaw wśród kierowców jest jednym z naszych obowiązków, jako firmy odpowiedzialnej społecznie – powiedziała Agata Górnicka, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem, PKN Orlen.

W telewizji i internecie pojawią się cztery spoty – o korytarzu życia, jeździe na suwak, pierwszeństwie pieszych przed wejściem na pasy i przestrzeganiu ograniczeń prędkości. W każdym z nich wystąpił Robert Kubica i gromadka dzieci, które na jeden dzień wcieliły się w rolę „kierowców”. Materiały edukacyjno-informacyjne można będzie zobaczyć także w prasie, internecie i na billboardach.

– Dotychczasowa współpraca z jednym z najszybszych kierowców świata przyniosła nam olbrzymie korzyści wizerunkowe i biznesowe. Teraz liczymy na „efekt Kubicy” w wymiarze społecznym – czyli na powszechne przestrzeganie zasad, które Robert prezentuje w naszej kampanii. Liczymy, że w ten sposób dołożymy swoją cegiełkę do zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach – podkreślił Jarosław Skorupa, dyrektor wykonawczy PKN Orlen ds. marketingu.

Pierwsza odsłona kampanii #DobryKierowca promowała ochronę środowiska, bezpieczeństwo, zdrowie i wsparcie społeczności lokalnych. Jej celem było pokazanie, jak nawet niewielkie działania mogą pozytywnie wpłynąć na losy wielu ludzi i naszego otoczenia. Celem było pokazanie klientom stacji Orlen, że współtworzą lepszą przyszłość.

Ogólnopolska kampania wizerunkowa Orlenu #DobryKierowca rozpocznie się 3 lutego 2020 roku i potrwa do 31 marca 2020 roku. Za przygotowanie spotu oraz kreację do kampanii wizerunkowej odpowiedzialna była agencja Red8 Advertising.

Zarys merytoryczny kampanii został przygotowany wspólnie przez obszar Marketingu i Biuro Relacji z Otoczeniem, które w PKN Orlen odpowiada za działania CSR.

Każdy, kto w czasie kampanii odwiedzi stację Orlen i zakupi dowolny produkt, otrzyma unikalną naklejkę, dzięki której pokaże innym kierowcom, że dba o bezpieczeństwo na drodze.