Piotr Strzałkowski, Grohe: Dzięki współpracy absolwenci stają się ambasadorami marki

Wspomaganie rozwoju szkolnictwa branżowego jest inwestycją w przyszłość, dlatego nasza marka podjęła taką decyzję, m.in. przystępując do EuroSkills i SkillsPoland – mówi Piotr Strzałkowski, Leader of Activation w firmie Grohe. Jak podkreślił, inwestycja jest opłacalna, bo absolwenci stają się ambasadorami marki. Lecz nie wszystkie firmy idą tym tropem.

Budowa sal szkoleniowych w szkołach zawodowych, technikach i uczelniach technicznych, czego przykładem jest choćby Politechnika Warszawska, jak też przekazywanie wiedzy, technologii i produktów Grohe – wyliczał Piotr Strzałkowski, odpowiadając na pytania RaportCSR. Zauważył przy tym, że w Polsce bardzo dużo dobrych firm w ogóle się tym nie interesuje. Bywa także, że niektóre szkoły również nie są zainteresowane współpracą z firmami. W tym kontekście projekty EuroSkills i SkillsPoland odgrywają nieocenioną rolę popularyzatorską.

Rozmowa odbyła się w warszawskiej Galerii Delfiny podczas debaty „Renesans kształcenia zawodowego. Dlaczego europejski rynek pracy potrzebuje specjalistów?”, na którą zaprosiły Our Future Foundation i Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu: