Dziecko jest najbardziej wybrednym czytelnikiem. Zaspokojenie jego potrzeb jest najtrudniejsze. Niemniej co roku tysiące osób podejmuje wyzwanie konkursu „Piórko” na książkę dla dzieci. Na wyobraźnie działa też wysokość nagrody aż 100.000 złotych.
Konkurs „Piórko”, jest organizowany, już od pięciu lat, przez sieć sklepów dyskontowych Biedronka, których właścicielem jest Jeronimo Martins. Zwycięzca może liczyć na jedną z najwyższych nagród finansowych w konkursach literackich w Polsce, aż 100.000 złotych.
Tyle przewidziano w kategoriach „Tekst” i „Ilustracje”. Organizatorzy zobowiązują się też opublikować nagrodzone prace w olbrzymim nakładzie. Książki będzie można kupić w sklepach sieci Biedronka.
Konkurs „Piórko” to jedyne takie przedsięwzięcie w Polsce. Dlatego też co roku aktywizuje setki debiutujących pisarzy i ilustratorów. Jak pokazuje historia konkursu, może to dla autorów i twórców wstęp do imponującej kariery.
„18.000 nadesłanych ilustracji i tekstów, 130.000. sprzedanych książek, 800.000 zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu „Piórko”. – Wyjasnia Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody. – „Już teraz z niecierpliwością czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i przyszłych czytelników książek, które będzie można kupić w sieci sklepów Biedronki.”
Do 26 lutego 2019 roku twórcy mogą nadsyłać swoje teksty poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20.000 do 60.000 znaków. Organizatorzy czekają na zaskakujące, nieszablonowe, wciągające historie, które zachwycą małych czytelników.
W pierwszym etapie tegorocznej edycji konkursu „Piórko” Kapituła Nagrody wybierze najlepszy nadesłany tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. W drugim etapie (23 maja – 1 lipca 2019 r.) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst. Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie 2019 r. Konkurs przeznaczony jest dla debiutujących, pełnoletnich pisarzy i ilustratorów. Mogą się do niego zgłaszać też osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami. Więcej informacji o konkursie „Piórko 2019” i jego regulamin znaleźć można na stronie:www.piorko.biedronka.pl.
Do tej pory w ramach konkursu ukazały się cztery książki dla najmłodszych odbiorców:
w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską
w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej
w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy
w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.
Źródło: Agencja Informacyjna