Konkurs literacki „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” zdobył wyróżnienie w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015 w kategorii „Akcje zaangażowane firm”. Projekt realizowany przez Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, został doceniony przez jury za realny wpływ na promocję polskich autorów i ilustratorów.
Wykonawcami nagrodzonej kampanii „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” były: AM Art-Media Agencja PR, Agencja komunikacji marketingowej – Xcommunica oraz Wydawnictwo Zielona Sowa, które odpowiadały za komunikację i promocję, kreację oraz wsparcie merytoryczne projektu.
Celem konkursu Kampania Społeczna Roku jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są kampanie społeczne, czyli działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra, wykorzystujące działania reklamowe i public relations. Organizatorem konkursu jest Fundacja Komunikacji Społecznej.
W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 85 kampanii, z których następnie jury, w skład którego weszły osoby posiadające wiedzę lub doświadczenie w marketingu społecznym, w szczególności w realizacji kampanii społecznych i działań na rzecz dobra publicznego, nominowało 57 kampanii w 10 kategoriach. Wśród zgłaszających projekty znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Gala wręczenia nagród i wyróżnień 21 kampaniom w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015 odbyła się 23 maja br. w Teatrze Kamienica w Warszawie. Nagrodę dla Jeronimo Martins Polska S.A. odebrała Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska S.A.
Konkurs literacki sieci sklepów Biedronka
Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” został zorganizowany przez sieć sklepów Biedronka w odpowiedzi na postępujący spadek czytelnictwa oraz malejące zainteresowanie książkami wśród najmłodszych odbiorców. Projekt, realizowany pod patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, miał także na celu wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów.
Do udziału w nim zaangażowane zostały autorytety w dziedzinie literatury, publicystyki, ilustracji oraz działań na rzecz dzieci (Bohdan Butenko, Renata Piątkowska, Rafał Witek, Katarzyna Nowowiejska, Elżbieta Śmietanka-Combik, Aleksandra Krzanowska, Agnieszka Karp-Szymańska oraz Jarosław Gugała).
W konkursie zostało zgłoszonych ponad 4 000 prac literackich i ponad 1 000 kompletów ilustracji. W efekcie do szerokiego grona odbiorców trafia opowieść o wysokich walorach artystycznych i edukacyjnych w przystępnej cenie pt. „Szary domek”, autorstwa Katarzyny Szestak, zilustrowana przez Natalię Jabłońską. Obecnie trwa druga edycja konkursu – 6 czerwca poznamy autora zwycięskiego tekstu i tego samego dnia wystartuje drugi etap konkursu, w którym wyłoniony zostanie twórca najlepszych ilustracji. Dzięki kampanii prowadzonej przez sieć z ideą projektu miało okazję zetknąć się ponad 20 mln Polaków.
Szczegółowe informacje o trwającym konkursie „Piórko 2016. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” oraz jego regulamin można znaleźć na stronie internetowej www.piorko2016.biedronka.pl.