Frosch: wzorcowe rozwiązania ekologiczne

Nie ulega wątpliwości, że obserwowany od XVIII wieku rozwój cywilizacyjny przyniósł ludzkości wiele korzyści w postaci m.in. nowych osiągnięć technologicznych. Jednak spowodował on również wiele negatywnych i nieodwracalnych zmian na Ziemi, jak postępujące wyczerpywanie się zasobów naturalnych.

 

Ingerencja człowieka w świat przyrody prowadzi do narastania problemów związanych z zanieczyszczeniem naszej planety. Rozwiązaniem jest postęp cywilizacyjny, oparty o zasadę zrównoważonego rozwoju – czyli poprawę jakości życia człowieka na Ziemi, przyszłych pokoleń, także przez ochronę środowiska. Idea ta zakłada ochronę natury, ekonomii i kultury w ujęciu globalnym.

Filozofia marki Frosch bazuje na szczególnej trosce o naszą planetę i przyszłe pokolenia. Na każdym etapie produkcji firma dba o to, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko naturalne, stale szukając nowatorskich rozwiązań ekologicznych. Takie podejście do biznesu przynosi także korzyści ekonomiczne. Udział marki Frosch w segmencie ekologicznych produktów do czyszczenia i pielęgnacji stale rośnie. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty przyjazne środowisku, wspierając firmy, które kierują się etyką i przykładają wagę do kryteriów społecznych na każdym etapie swojej działalności. Ważnym kryterium, którym kieruje się marka Frosch, budując zaufanie i wiarygodność swojej marki, jest uzyskanie skuteczności swoich produktów czyszcząco – pielęgnującycch, dorównującej, a nawet przewyższającej, popularne środki tradycyjne.

Marka Frosch to jedna z niewielu marek na rynku preparatów chemii gospodarczej oferujących ekologiczne środki czyszczące, które oparte są na naturalnych składnikach roślinnych i mineralnych. Produkty Frosch są pozbawione takich substancji chemicznych, jak: formaldehydy, fosforany, PCV, które są szkodliwe dla ludzkiego organizmu. Kiedy tradycyjne środki czyszczące wykorzystują surfaktanty na bazie ropy naftowej, Frosch stawia na surfaktanty pochodzące z odnawialnych źródeł roślinnych, takich jak olej rzepakowy czy palmowy. Są to surowce objęte certyfikatami RSPO „Book & Claim”, potwierdzającymi zrównoważony charakter ich pozyskania. W bliskiej przyszłości marka Frosch chce zrezygnować z surfaktantów pochodzących z upraw tropikalnych i całkowicie przejść na surfaktanty z upraw europejskich.

Siedziba grupy Werner & Mertz, do której należy marka Frosch, mieści się w Mainz, w Moguncji. Jest to zespół budynków, które w optymalny sposób wykorzystują pozyskiwaną energię. Dzięki sile wiatru, fotowoltaice i geotermii obiekt wytwarza więcej energii niż zużywa do bieżącej eksploatacji. Nowe Centrum Wodne dostarcza wodę i poddaje ją złożonemu procesowi dejonizacji. Woda przetwarzana jest w systemie Odwróconej Osmozy (OO), a z jej pozostałości z utylizowanych ścieków otrzymywany jest filtrowy szlam. Materiał wykorzystywany jest jako materiał uzupełniający w produkcji cegieł do wysokojakościowych, ponownych zastosowań, co doskonale wpasowuje się w pojęcie zrównoważonej produkcji marki Frosch. W 2010 roku budynek został wyróżniony renomowaną nagrodą w dziedzinie ochrony środowiska Nadrenii-Palatynatu, a w 2012 roku otrzymał platynowy certyfikat LEED (Leadership in Energy and Enviromental Design), który jest przyznawany po spełnieniu najbardziej wymagających kryteriów na świecie.

Na co dzień staramy się oszczędzać surowce i przetwarzać je ponownie tam, gdzie jest to tylko możliwe. Nasze działania mają na uwadze delikatny ekosystem planety i jej ograniczone zasoby. Chcemy mieć również pewność, że wszystko, co robimy, ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. – mówi Prezes Werner&Mertz Barbara Chrząstowska.