PepsiCo ogłasza postęp w realizacji celów do 2025

Firma PepsiCo ogłasza postęp w dążeniu do osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., które wyznaczyła sobie w zeszłym roku. PepsiCo poprawiło wyniki w każdym z trzech obszarów tematycznych – Produkty, Planeta, Ludzie, przy czym w tym samym roku firma przekazała akcjonariuszom ponad 7 miliardów dolarów.

 

W najnowszym Raporcie na temat Zrównoważonego Rozwoju, PepsiCo potwierdziło także swoje dążenie do zapewnienia trwałej zmiany w całej firmie, w jej łańcuchu dostaw, ale także w branży spożywczej oraz na świecie, dzięki wdrażaniu strategii „Działanie ze świadomością celu” („Performance with Purpose”).

„W ubiegłym roku wzmogliśmy wysiłki w ramach naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby otaczającego nas świata” – powiedziała Indra K. Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. „Od tego czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie celów do 2025 r., począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i społeczności, w których prowadzimy działalność. Jak wykazuje tegoroczny Raport, udało nam się osiągnąć znaczący postęp na całym świecie”.

Główne osiągnięcia firmy PepsiCo na świecie – informacje z Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju z 2016 r.:

Produkty
W 2016 r. PepsiCo zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 r. Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej ofercie ilości bardziej odżywczych produktów, zwiększając przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów z kategorii „Everyday Nutrition” do 27% całkowitej wartości przychodów PepsiCo i dostarczając ponad 260 milionów porcji odżywczych produktów najuboższym społecznościom.
Planeta
Firma PepsiCo osiągnęła jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie  występują jej znaczące braki, przy czym około 2,7 miliarda litrów wody uzupełniano lokalnie w zbiornikach zagrożonych brakiem wody. Firma współpracowała również z Fundacją PepsiCo i partnerami, aby w samym 2016 r. zapewnić ponad 2 milionom osób na świecie dostęp do bezpiecznej wody (łącznie 11 milionom osób w latach: 2006-2016).
Ludzie
Poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34% plonów, które firma bezpośrednio zużywa. Program ten pomaga rolnikom i społecznościom, w których żyją w pełni wykorzystać owoce swojej pracy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia wody i emisji gazów cieplarnianych.
Ponadto w 2016 r. PepsiCo zwiększyło reprezentację kobiet na stanowiskach kierowniczych do 38%, a dzięki inwestowaniu w lokalne społeczności firma wsparła 6 milionów kobiet i dziewcząt (osiągając niemal 50% celu, który zamierza osiągnąć do 2025 r.).

Mehmood Khan, Wiceprzewodniczący firmy PepsiCo i Dyrektor ds. Badań w Dziale Globalnych Badań i Rozwoju, podkreślił, że o ile odnotowano znaczny postęp w dążeniu do realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., to skoordynowane działania na świecie mają kluczowe znaczenie dla sprostania wyzwaniom w zakresie zdrowia publicznego i odżywiania, zmian klimatu, niedoboru zasobów i praw człowieka.

„Globalny system żywności stanowi obecnie duże wyzwanie. Rozległa sieć rolników, dostawców, producentów, handlowców, przetwórców i sprzedawców detalicznych, którzy zapewniają żywność ludziom na świecie, musi uwzględniać zmiany, które zachodzą na świecie. Postęp w realizacji przez nas celów wyznaczonych w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” jest inspirujący. Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, ale jesteśmy przekonani, że dzięki współdziałaniu uda nam się stworzyć zdrowszą i bardziej zrównoważoną przyszłość dla nas wszystkich” – powiedział Mehmood Khan.

Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję „Tematy od A do Z” („A-Z Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.

Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Wybrane przykłady:

Produkty
PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.
Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;
W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o 83% – obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;
Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są częściowo słodzone stewią;
W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma.
Planeta
PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji znajduje się tutaj
Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.
Ludzie
Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50 polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie.

Więcej informacji na temat działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.