Biedronka stara się o tytuł „Dobroczyńcy Roku 2018” w konkursie organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Zgłoszenie do konkursu złożyła Caritas Polska za kilkunastoletnią współpracę przy organizacji wydarzeń na rzecz najbardziej potrzebujących oraz przekazywanie żywności. Zachęcamy do głosowania za pośrednictwem strony www.wybierajdobro.pl.
– Już od 12 lat Biedronka rozwija z Caritas w Polsce współpracę w zakresie pomocy potrzebującym i wykluczonym. Jednym z kluczowych programów stał się ogólnopolski program pomocy żywnościowej dla osób najuboższych oparty na wykorzystaniu niesprzedanej żywności. Program Spiżarnia Caritas został wdrożony w ponad 370 sklepach sieci Biedronka. Dzięki temu programowi, a także regularnym zbiórkom żywności w naszych sklepach oraz akcją „Kromka chleba dla sąsiada” pomoc uzyskało ok. 65 000 osób – mówi Katarzyna Scheer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.
Wśród działań pomocowych, realizowanych wspólnie z Caritas, znajdują się zarówno projekty lokalnych zbiórek produktów, jak i ogólnopolskie akcje zbierania i przekazywania żywności osobom potrzebującym pod hasłem Tak, pomagam! Od początku współpracy, dzięki ofiarności klientów Biedronki, ponad 4 mln kg artykułów spożywczych zasiliło jadłodajnie, domy opieki, świetlice środowiskowe, hospicja, domy samotnej matki, a także trafiło do indywidualnych osób zagrożonych wykluczeniem. Tradycyjnie również w ramach Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego „Bądźmy razem”, realizowanego w wielu miejscowościach w całej Polsce, przygotowywanych jest rocznie 70 tys. paczek dla dzieci. Od początku współpracy w tym projekcie Biedronka przekazała ponad 1,6 mln upominków podopiecznym Caritas. Caritas w Polsce jest także największym partnerem inicjatyw Biedronki w obszarze przeciwdziałania marnowaniu żywności. W tym celu uruchomiony został system przekazywania artykułów spożywczych na cele charytatywne bezpośrednio z centrów dystrybucyjnych oraz sklepów. Żywność przekazywana jest na zasadzie darowizny partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Wśród produktów przekazywanych na ten cel znajdują się takie, których termin przydatności wkrótce się kończy, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Tylko w 2017 roku Biedronka przekazała żywność o łącznej wartości ponad 6 mln zł.
Głosowanie trwa do 23 kwietnia, a laureatów poznamy 6 czerwca br.