„Nieustraszony Strach na Wróble” – książka laureatów „Piórka 2017” trafia do sprzedaży

Już od 27 listopada w sklepach Biedronka dostępna będzie wyjątkowa książka dla najmłodszych, której autorami są zwycięzcy konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. „Nieustraszony Strach na Wróble” to wzruszająca bajka o przyjaźni, która podkreśla znaczenie takich wartości, jak: rodzina, odwaga czy podążanie za marzeniami. Książkę będzie można zakupić wyłącznie w sklepach sieci w cenie 9,99 zł/szt.

 

Stracha na wróble, głównego bohatera bajki, wymyślił Grzegorz Majchrowski, z wykształcenia rzeźbiarz, pasjonat sztuki. Debiutując w roli pisarza, udowodnił, że warto spełniać marzenia i dzielić się z innymi swoją twórczością, pisaną dotąd „do szuflady”. Co ciekawe, przed zgłoszeniem tekstu do konkursu, autor każdego wieczoru opowiadał swoim dzieciom jedną z przygód Stracha. I jak podkreśla: – Okazało się, że bardzo im się podobały, a to motywowało mnie do kontynuowania historii, którą budowałem z obrazów i zdarzeń mojego dzieciństwa. Jednak spisałem ją dopiero z myślą o konkursie. Laureat w kategorii najlepszy „Tekst” podjął się tematyki istotnej z punktu widzenia prawidłowego rozwoju osobowości dziecka. Stworzył pracę wyjątkową, która przełamuje stereotypy, uwrażliwia na potrzeby innych, pokazuje, czym jest dojrzałość i ukazuje prawdziwą potęgę przyjaźni.

Dzięki malowniczej oprawie, którą wykonała Maria Giemza, laureatka konkursu w kategorii „Ilustracje”, książka przemawia do wyobraźni dziecka i rozbudza w nim ciekawość otaczającego je świata. Autorka, która ukończyła studia architektoniczne, stworzyła ilustracje, które wiernie obrazują przygody głównego bohatera oraz nadają książce wyjątkowej magii. Zdaniem jury jej prace z szacunkiem traktują młodego odbiorcę, jego inteligencję i wyczucie smaku oraz przygotowują go do odbioru sztuki.

Książka została opublikowana w nakładzie 45 tys. egzemplarzy. Będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce od 27 listopada br. do wyczerpania zapasów.

– Biedronka widzi deficyt czytelniczy i stara się znaleźć rozwiązanie tego problemu. Dlatego w sklepach sieci zaczęły się pojawiać półki z książkami. Z czasem ich przybywało i tylko w ciągu ostatnich 5 lat, dzięki Biedronce, do domów Polaków trafiło ponad 48 mln książek, z czego ponad 24 mln to publikacje dla najmłodszych. Potem pojawił się pomysł na nagrodę literacką dla najlepszej książki dla dzieci, napisanej i zilustrowanej przez amatorów. Często mają oni w swoich szufladach naprawdę wartościowe rzeczy, które warto pokazać światu – mówi Anetta Rutkowska-Jaworska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, Jeronimo Martins Polska S.A.

Organizowany od 2015 roku konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” promuje czytelnictwo wśród najmłodszych, a także wspiera debiutujących autorów oraz ilustratorów. Nagrodą dla każdego z laureatów – autora tekstu i twórcy ilustracji – jest 100 tys. zł. Wydane w ramach poprzednich edycji konkursu książki dla dzieci – „Szary domek” i „Córka bajarza” – sprzedały się w liczbie ponad 65 tys. egzemplarzy. Honorowy patronat nad inicjatywą od samego jej początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Sieć Biedronka dba również o to, by książki dla dzieci były dostępne w sklepach na co dzień w ramach promowania czytelnictwa najmłodszych.

Projekt realizuje także jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji.