Kampania społeczna #nietrujSWETRUJ ma na celu pokazanie, że „zmiany mogą nastąpić tu i teraz, a proste działania mają wielką moc”. Chodzi o to, by uświadomić ludziom, że mogą szukać oszczędności w „nietypowych i prostych sposobach”.
Akcja ma także zachęcić do kształtowania dobrych dla planety nawyków. Jak zauważają organizatorzy, trudna sytuacja gospodarcza i energetyczna może być momentem na refleksję i zmianę postaw.
Organizatorzy kampanii podkreślają, że znaczenie mają nie tylko decyzje światowych rządów i dużych korporacji – wg danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego 70 proc. ciepła pochodzi z prywatnych instalacji.
Ogranizatorzy zachęcają, by przejrzeć szafę i założyć sweter i opublikować zdjęcie na swoim profilu na Instagramie lub w innym serwisie z hashtagami #nietrujSWETRUJ #Influencers4Good.
Zaproszeni do kampanii eksperci ds. energetyki wskazują, że proste rozwiązania mogą mieć pozytywne zastosowanie, jednak długoterminowo należy pomyśleć o odnawialnych źródłach energii.
Źródło: PRoto