Nestlé dla lepszej żywności

Ponad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów ds. żywienia spotkało się na obchodach 150-lecia Nestlé, które miały miejsce 21 czerwca w Brukseli. Podczas uroczystości dyskutowano o zrównoważonym rozwoju, przyszłości żywienia i zobowiązaniach Nestlé wobec społeczeństwa. Spotkanie było również okazją do przedstawienia stanowiska międzynarodowego koncernu wobec problemów żywieniowych, z którymi boryka się cała Europa.

 

Podczas uroczystych obchodów 150-lecia swego istnienia Nestlé wyraziło wsparcie dla działania holenderskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, która ma na celu opracowanie ogólnoeuropejskiej polityki żywieniowej. Przyczyni się ona do zwiększenia poziomu inwestycji przemysłu spożywczego w tworzenie zdrowszych produktów. – Obecnie mamy 28 różnych rozwiązań na poziomie krajowym dla tego samego problemu. Zastąpienie ich silnymi, długotrwałymi ramami politycznymi UE stworzy równe warunki konkurencji i zachęci do innowacyjnego podejścia do żywienia. – powiedział Luis Cantarell, Wiceprezes Nestlé odpowiadający za operacje firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (region EMENA).

Luis Cantarell podkreślił również w swoim przemówieniu, że przemysł musi działać już teraz, a nie czekać na zmiany w przepisach. – Prawie 30% populacji Unii Europejskiej jest otyła, co świadczy o tym, że mamy problem i trzeba zrobić więcej niż dotychczas, aby zwalczyć to zjawisko. – powiedział Wiceprezes Nestlé.

W ciągu ostatnich dwóch lat Nestlé zredukowało w swoich produktach zawartość cukru o 8600 ton, sodu o 260 ton i tłuszczów nasyconych – o 440 ton. Spółka planuje w najbliższym czasie ogłosić także swoje nowe zobowiązania w zakresie żywienia i zdrowia.

Podczas konferencji FOOD4TALK mówcy wezwali przemysł spożywczy do wprowadzenia innowacji i produkcji wyrobów spożywczych, które będą przystawać do wymagań życia w XXI wieku, w tym nowych wzorców żywieniowych i zmian demograficznych.

Przykładem firmy, która wychodzi naprzeciw wymaganiom współczesnego społeczeństwa, jest Nestlé, która oprócz odświeżenia istniejącego portfolio żywności i napojów, rozwija również zindywidualizowane produkty odżywcze.

Firma przeprowadza obecnie badania sprawdzające, jak uwarunkowania genetyczne oraz inne czynniki indywidualne wpływają na to, jaki sposób odżywiania działa najlepiej dla danej osoby. – Kolejna generacja produktów żywnościowych oparta jest na nauce i indywidualnych potrzebach. Może to odegrać kluczową rolę w zapobieganiu chorobom. – powiedział Luis Cantarell.