Firmy prowadząc działalność biznesową coraz chętniej dokładają starań, aby uwzględniać w niej interesy społeczne. Dlatego stale rośnie liczba firm stawiających na odpowiedzialne zarządzanie. Przykładem firmy, która łączy strategię biznesową z działaniami prospołecznymi jest PGE Narodowy.
– Naturalnie zabiegamy o zysk, aby utrzymać stadion i inwestować w nowe przedsięwzięcia, ale liczy się także misja dzielenia się potencjałem PGE Narodowego. Chcemy współtworzyć wyjątkowe miejsce, zarówno w wymiarze społecznym jak i biznesowym co realizujemy również poprzez działania CSR, które stanowią mocną stronę naszej marki. Dzięki nim zwiększamy dostępność PGE Narodowego dla podmiotów i inicjatyw dedykowanych odbiorcom ceniącym sobie aktywne spędzanie wolnego czasu. Stawiamy na sport i zdrowy tryb życia, ale także na akcenty historyczne i niepodległościowe. Staramy się stale tworzyć ofertę dla wszystkich osób, również dla tych, które nie stać na udział w najbardziej kosztownych formatach takich jak koncerty światowych sław sceny muzycznej. Dzięki realizacji bezpłatnych projektów z zakresu CSR chcemy, aby każdy był uczestnikiem życia stadionowego. Te projekty budują okołostadionową więź. Warto wskazać, że to właśnie u nas odbywają się najważniejsze wydarzenia w tym zakresie, czyli Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas nich liderzy społecznej odpowiedzialności biznesu wymieniają się wiedzą i doświadczeniami, prezentują ciekawe projekty i programy prospołeczne. Tego rodzaju wydarzenia stanowią inspirację do kolejnych akcji i niezwykle nas cieszą. Mamy satysfakcję, że ich współorganizatorzy i uczestnicy widzą PGN Narodowy, jako idealne miejsce do prowadzenia dialogu publicznego na temat zrównoważonego rozwoju i firm odpowiedzialnych społecznie – mówi Alicja Omięcka, prezes PGE Narodowego.
PGE Narodowy jest miejscem, które z powodzeniem przyciąga wielki biznes, głośne i prestiżowe wydarzenia oraz akcje charytatywne. Pomaga w tym rodzinny charakter obiektu. Stadion jest przyjazdy rodzinom z dziećmi, osobom niepełnosprawnych i seniorom. Stał się integralną częścią miasta i jednym z symboli stolicy.
– Realizujemy rokrocznie od 200 do 300 wydarzeń z zakresu CSR. Jednym z najbardziej spektakularnych była akcja BohaterON, której celem jest wzmacnianie postaw patriotycznych oraz poczucia tożsamości narodowej. W tą wyjątkową ogólnopolską kampanię o tematyce historycznej zaangażowało się wponad 120 tys. osób, które upamiętniły uczestników Powstania Warszawskiego wysyłając im bezpłatne kartki dystrybuowane na terenie całego kraju. Finałowa Gala projektu odbyła się właśnie na PGE Narodowym. Realizujemy także projekty edukacyjne, sportowe, warsztaty rolkowe czyli te inicjatywy, których ideą jest propagowanie zdrowego stylu życia, edukacji czy czytelnictwa. Ogromną popularnością cieszyły się warsztaty Ogarnij Inżynierię czy Wiosenna Piątka, czyli biegi organizowane razem z New Balance i Radiem Eska, z którymi powracamy już we wrześniu. W lipcu organizowaliśmy wspólne oglądanie filmów w ramach kina pod chmurką, w trakcie, którego Warszawiacy i turyści obejrzeli kilkanaście hitów kina europejskiego i hollywoodzkiego. Ponadto wspólnie z Fundacją Instytutu Matki i Dziecka, 2 września organizujemy bezpłatny piknik rodzinny. Tego dnia odbędzie się olimpiada sportowa oraz dwa biegi: “Zabiegana Mama” oraz “Wyprzedź Meningokoki”. Całe rodziny poprzez wspólną zabawę będą uczyć się dbać o zdrowie. Wymienione działania to zaledwie część naszej aktywności w ramach dobrych praktyk. Naszą misją jest bycie obiektem sprzyjającym wydarzeniom i działaniom związanym z CSR dzięki czemu możemy tworzyć przyjazny klimat dla biznesu, turystów i mieszkańców nie tylko Warszawy ale całej Polski – podsumowuje Omięcka.
KS