Narodowy gospodarz

Stadion PGE Narodowy, tuż po zakończeniu turnieju Euro 2012, miewał upadki i wzloty, szczególnie pod kątem finansowym. Zmiany w zarządzie spółki, odprawy, brak strategii to tematy, które nie schodziły z pierwszych stron gazet. Początki były trudne, ale zysk odnotowany pod koniec 2015 r., oznacza, że spółka zaczęła w końcu zarabiać i stare problemy, to przeszłość.
Działalność stadionu opiera się na trzech głównych liniach biznesowych: wydarzenia cało stadionowe, działalność biznesowa (eventy B2B, partnerstwa korporacyjne, loże VIP) oraz wynajem powierzchni.

Dzięki zdywersyfikowanym źródłom przychodu, do kasy operatora w 2015 r. wpłynęło 48 mln zł. W porównaniu do 2013 r., w którym to PL.2012+ przejęło zarządzanie obiektem, jest to wzrost aż o 200 proc.

Poprzedni rok okazał się przełomowy dla PGE Narodowego. Dzięki realizowanej strategii, operator obiektu po raz pierwszy zanotował zysk, w wysokości 2,1 mln zł. Spółka PL.2012+ nie pobiera obecnie żadnych dotacji z budżetu państwa i jest już samofinansującym się przedsięwzięciem. Rok 2015 na PGE Narodowym był wyjątkowy także pod względem liczby wydarzeń. Łącznie na stadionie odbyło się ich ponad 500. Spośród wszystkich eventów trzeba wyróżnić mecze piłkarskiej reprezentacji Polski, która w imponującym stylu wywalczyła awans na Euro 2016. Zarządca obiektu umiejętnie nawiązuje sukcesu polskich piłkarzy. Na czas Mistrzostw Europy elewacja stadionu zamieniła się w największą w tej części świata tablicę wyników. Podczas turnieju na elewacji wyświetlane są aktualne wyniki wszystkich meczów reprezentacji Polski.

Obecnie trwają przygotowania do szczytu NATO. Arena jest zamknięta dla odwiedzających. W pierwszych dniach lipca na PGE Narodowy przyjadą przywódcy ponad 60 państw, przedstawiciele ONZ i Unii Europejskiej. Organizatorzy spodziewają się 2 500 członków delegacji oraz 1500 dziennikarzy. Będzie to jedno z najważniejszych wydarzeń organizowanych na stadionie. Obiekt powróci do normalnego funkcjonowania wraz z końcem lipca.

Pierwszą połowę 2016 r. na PGE Narodowym także należy uznać za niezwykle udaną. Podczas m.in. finału Pucharu Polski, Speedway Grand Prix, Pikniku Naukowego, Targów Książki oraz spektakularnych wystaw obiekt odwiedziło już 600 tys. gości. Operator stadionu rozwijał także siatkę partnerów biznesowych, czego najlepszym dowodem jest sfinalizowanie umowy z firmą New Balance. Partnerstwo oznacza jeszcze więcej możliwości dla rozwoju potencjału biznesowego obu marek. PL.2012+ na drugie półrocze 2016 r. zapowiada kolejne wydarzenia, czyli kolejne źródła przychodu. Planowane jest otwarcie sklepu kibica oraz organizacja własnych wydarzeń. Wśród nich są m.in. Mistrzostwa Polski w Street Soccer oraz wydarzenie muzyczne w rytmach disco na kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

W ślad za wynikami finansowymi, idzie też działalność społeczna spółki PL.2012+. PGE Narodowy w ubiegłym roku był gospodarzem ponad 200 wydarzeń, o charakterze społecznym. W tym roku, stadion ponownie będzie gościł Targi CSR, które odbędą się w listopadzie.