Moda na patriotyzm konsumencki

Coraz częściej klienci uważają, że polskie wyroby to sznyt i jakość. To zmiana bo kiedy, były postrzegane jako obciach i tandeta. Wiele produktów i usług powstających w kraju jest najwyższej jakości, nawet lepszej od oferty zagranicznej. Można nawet chyba już mówić o modzie na polskie wyroby – twierdzi Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

Z pewnością obserwujemy narodziny patriotyzmu konsumenckiego, zwanego też ekonomicznym, gospodarczym lub etnocentryzmem. Generalnie jest to zachowanie klienta polegające na świadomym preferowaniu zakupu produktów lub usług rodzimego pochodzenia, mając do wyboru oferty pochodzące z rynków zagranicznych.

W czasach wspólnego rynku Unii Europejskiej często trudno się zorientować,  gdzie powstaje konkretny produkt lub usługa. Sytuację komplikuje też fakt, że często surowce, podzespoły, technologia, know how, pochodzą z innego kraju już ostateczna oferta skierowana do konsumenta. Jednak w patriotyzmie konsumenckim ważna jest nie tylko jakość i prestiż, ale również świadomość, że w ten sposób konsumenci chcą wspierać się krajowa gospodarkę.

Drogowskazem, który pomaga klientom, kierującym się patriotyzmem konsumenckim, odnaleźć to co jest ich kryterium zakupowym jest logo Godła „Teraz Polska”, które jest od blisko trzydziestu lat przyznawane produktom i usługom o najlepszych walorach jakościowych, technologicznych i użytkowych.  Wyróżnienia otrzymują laureaci Konkursu organizowanego  przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Jest on realizowany  w trzech kategoriach: dla produktów i usług, dla gmin oraz dla przedsięwzięć innowacyjnych. Laureatami zostają zarówno małe, rodzinne firmy, jaki i największe polskie przedsiębiorstwa. Wnioski konkursowe do tegorocznej edycji można zgłaszać do 23 stycznia 2017 r. Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl

Dla ponad 70 % konsumentów Godło „Teraz Polska” jest gwarancją najwyższej jakości, a ponad 80 % ankietowanych decyduje się na zakup produktów oznaczonych właśnie tym znakiem. Laureaci konkursu zyskują prawo posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Legitymowanie się tym logo ma charakter prestiżowy. W czasach budzącego się patriotyzmu konsumenckiego decyduje też o przewadze konkurencyjnej, a to ma wpływ realne przychody i prosperitę krajowych przedsiębiorstw. Oczywiście w tym przypadku mówię o zysku.

Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2017/01/11/moda-na-patriotyzm-konsumencki/