Sieć sklepów Biedronka, wspólnie z Katedrą Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, przygotowała kolejną propozycję karnawałowych ubrań dla swoich klientów. Od 15 grudnia br. w sprzedaży dostępne będą specjalnie zaprojektowane przez studentów ASP bluzki, które zostały uszyte w polskich szwalniach.
Studenci Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi ponownie wzięli udział w konkursie „Młodzi projektanci dla Biedronki” na najlepszy projekt strojów wieczorowych. Efektem współpracy są cztery bluzki, które już 15 grudnia pojawią się w wybranych sklepach sieci Biedronka. Jury konkursu przy wyborze projektów kładło szczególny nacisk na wysoki poziom estetyczny, dbałość o detal i zgodność z najnowszymi trendami mody. Laureatami tegorocznej edycji zostały: Klaudia Markiewicz, Agnieszka Kowalczyk i Aurelia Fąfara.
Klienci Biedronki będą mogli kupić najmodniejsze bluzki sygnowane nazwiskami młodych projektantek w cenie 39,99 zł. Ubrania zostały uszyte w polskich szwalniach na terenie województwa mazowieckiego oraz znanego z długoletnich tradycji włókienniczych – województwa łódzkiego.
Udział w konkursie „Młodzi projektanci dla Biedronki” daje studentom możliwość zmierzenia się ze specyfiką projektowania dla szerokiego kręgu odbiorców.
– Jednym z bardzo ważnych elementów programu nauczania w Katedrze Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi jest wykształcenie u studentów umiejętności praktycznych i danie im możliwości kontaktu z realnym odbiorcą projektowanych kolekcji. Przykładem takiej konfrontacji jest niewątpliwie współpraca z siecią sklepów Biedronka. Projektowanie ubioru jest sztuką, a zrozumienie potrzeb klienta bazuje na doświadczeniu – mówi prof. Jolanta Rudzka Habisiak, rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi – Bardzo się cieszę, że kontynuujemy współpracę z Biedronką. Młodym projektantom życzę zapału, satysfakcji i wiary w kolejny sukces – dodaje prof. Jolanta Rudzka-Habisiak.
Pierwsza współpraca sieci Biedronka ze studentami Katedry Ubioru ASP w Łodzi w 2013 roku okazała się sukcesem, a zrealizowane projekty (sukienki i tuniki) sprzedały się w liczbie ponad 23 tys. sztuk. Taki wynik świadczy o tym, iż młodzi projektanci już na początku swojej drogi zawodowej potrafią stworzyć atrakcyjne projekty dla szerokiego grona odbiorców.
Konfrontacja między twórczymi wyobrażeniami, a realiami rynku jest nieocenionym doświadczeniem, szczególnie ważnym w procesie edukacji. Sieć Biedronka wspiera edukację studentów i finansuje dostęp do największej, światowej platformy analizującej trendy: Worth Global Style Network. Dzięki temu Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest jedyną w Polsce placówką naukową dysponującą dostępem do tego portalu. Studenci Katedry Ubioru oraz innych wydziałów mogą korzystać z najnowszych opracowań dotyczących trendów.