Młodych spojrzenie na biznes

W ramach konkursu Enactus Poland zespoły studenckie przygotowują projekty biznesowe skierowane do społeczności lokalnych, które są następnie oceniane przez jury złożone z przedstawicieli biznesu. Dzięki temu, możliwa jest wymiana wiedzy i doświadczeń między liderami dużych organizacji, a kreatywnymi studentami, oraz rozwój inicjatyw podejmowanych przez młodych adeptów marketingu, ekonomii czy zarządzania. W obradach jury tegorocznej edycji konkursu brała udział Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.

Jakie wnioski nasuwają się Pani po obradach jury w konkursie Enactus? Co zaskoczyło Panią w ocenianych projektach?

Innowacyjność i etyczne spojrzenie na biznes. Badania wskazują, że pod względem innowacyjności jesteśmy na szarym końcu Europy. A to właśnie społeczna odpowiedzialność biznesu może determinować poszukiwanie innowacyjnych, przełomowych rozwiązań.

Ci młodzi ludzie widzą, że działania społecznie odpowiedzialnie budują konkurencyjność firm i w przyszłości będą prowadzić swój biznes w oparciu o etyczne wartości, o dobro społeczności lokalnych, o troskę o środowisko naturalne. Nie będą bać się poszukiwania własnej biznesowej drogi, będą realizować innowacyjne działania i prowadzić przedsiębiorstwa w sposób zrównoważony.

Dlaczego zdecydowała się Pani wziąć udział w tym wydarzeniu?

Ponieważ młodzi ludzie mają niesamowitą energię i oryginalne pomysły, na które jesteśmy w Żywiec Zdrój bardzo otwarci. Ponieważ społeczna odpowiedzialność wypełnia wszystkie elementy funkcjonowania naszej marki i ponieważ stoją za tym ludzie, którzy mają wizję i energię do działania. Pamiętajmy, że w biznesie wskaźniki to nie wszystko, liczą się też realne korzyści dla konsumentów i społeczeństwa, na które w oczywisty sposób marka ma wpływ. W Żywiec Zdrój organizujemy programy stażowe oraz praktyki dla studentów i absolwentów. Bardzo zależy nam na współpracy z młodymi ludźmi, którzy nie boją się wyzwań i którzy pragną realizować niestandardowe projekty.

Zarządza Pani działaniami z zakresu marketingu i PR w Żywiec Zdrój. Dlaczego tak dużo uwagi poświęcacie kwestii kształtowania nawyków żywieniowych i troski o zasoby naturalne?

Wszystkie działania podejmowane przez Żywiec Zdrój muszą mieć odzwierciedlenie w naszej misji: „Zachęcamy ludzi, by pili zdrowiej i jesteśmy po stronie natury”. Jesteśmy świadomi, że prawidłowe nawyki żywieniowe powinny być kształtowanie jak najwcześniej, dlatego skupiamy się na programach kierowanych do najmłodszych. Realizowany przez nas „Mamo, tato wolę wodę!” jest jednym z największych programów edukacyjnych adresowanych do przedszkolaków w Polsce – do tej pory udało nam się dotrzeć do ponad 10 tysięcy placówek i wyedukować ponad 1,2 miliona przedszkolaków! Naszą misję realizujemy także poprzez portfolio naszych produktów – w którym znajdują się także te dedykowane dzieciom, w opakowaniach z bohaterami ich ulubionych bajek. Wprowadzamy na rynek takie linie produktów, aby dzieci chętniej sięgały po wodę. Innym, równie ważnym dla nas działaniem, jest program „Po stronie natury”, który ma na celu ochronę zasobów wody pitnej w Polsce, poprzez sadzenie drzew. Do tej pory, wraz z partnerami i konsumentami, posadziliśmy prawie 6 milionów drzew! Czerpiemy z zasobów natury, dlatego zależy nam na jak najefektywniejszym i jak najbardziej racjonalnym ich wykorzystaniu. Wierzymy, że biznes powinien nie tylko przynosić wyniki finansowe, ale także iść w parze ze społeczną odpowiedzialnością, gdyż firma jest częścią jej otoczenia.