Mleko – dobry wybór – nowa kampania

Mleko, mleczne wyroby; twarożki, serki, sery, jogurty, kefiry… – czy można o nich coś więcej powiedzieć? Czy mleczny smakosz może dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich ulubionych wyrobach? Tak, o mleku, a zwłaszcza o jego walorach smakowych, zdrowotnych i odżywczych, można mówić bez końca. Zwłaszcza gdy za szerzenie wiedzy wezmą się specjaliści w dziedzinie produkcji i przetwórstwa mleka. 

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny jest organizatorem kampanii „Mleko – dobry wybór” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka, którą można zobaczyć w TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3 i internecie.

„Mleko i produkty mleczne ze względu na swój skład powinny znaleźć się w diecie każdego człowieka. W programach, w których będziemy obecni z kampanią >>Mleko – dobry wybór<<, pokażemy wiele przepisów na potrawy z mleka i produktów mlecznych. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie i trafimy w kulinarne gusta Polaków” – powiedział Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Związku Rewizyjnego.

Partnerami kampanii „Mleko – dobry wybór” są Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Rolników Indywidualnych SOLIDARNOŚĆ i Polski Związek Zawodowy Rolników. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytut Matki i Dziecka.

W ramach kampanii od czerwca do grudnia kilkukrotnie zagościmy w TVP2, w najpopularniejszym w Polsce programie śniadaniowym Pytanie na Śniadanie. Widzowie wspólnie z Celiną Statkiewicz w kącikach kulinarnych będą mogli wypróbować przepisy, w których mleko i jego przetwory grają główną rolę. Dla ciekawych świata i tych, co chcą dokonywać świadomych wyborów żywieniowych, przygotowano, w ramach kampanii „Mleko – dobry wybór”, filmowe felietony przybliżające mleko i jego przetwory od strony produkcyjnej, żywieniowej i zdrowotnej.

Organizatorzy kampanii pomyśleli również o tych, co lubią eksperymentować w kuchni, bez konieczności sprowadzania składników z dalekich zakątków świata. Znany i lubiany Karol Okrasa, w jednym z odcinków programu „Okrasa łamie przepisy” w TVP1, skorzysta z wszechstronności smakowej produktów mleczarskich i wyczaruje z nich coś zupełnie nowego, a jednak znajomego.

W paśmie ogólnopolskim TVP3, w programie kulinarnym „Nasze najpyszniejsze” – w czasie każdego z 8 odcinków zostanie odwiedzony 1 z 8 regionów Polski, gdzie zostaną odkryte na nowo mleczne skarby, tradycje z nimi związane oraz ciekawe miejsca. Programy te zachęcą do mlecznej, kulinarnej podróży po Polsce nawet największego domatora.

Mleko to dobry wybór, ale warto zwrócić uwagę na sposób jego produkcji. – Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz większą uwagę przywiązuje do tego, czy wybierane przez niego produkty mleczarskie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. W MLEKOVICIE doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jakość naszych produktów zaczyna się już na etapie pozyskiwania surowca. Dlatego naszą produkcję opieramy na wieloletnich partnerstwach z 15 tysiącami polskich rolników – producentów najwyższej jakości mleka. Doceniamy ich codzienną pracę, mającą na celu doskonalenie warunków hodowli i rozwój własnych gospodarstw, a co za tym idzie spełnianie wymaganych przez nas najwyższych standardów dostarczanego surowca – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński.

Najnowsze informacje o kampanii „Mleko – dobry wybór” oraz ciekawostki o produktach mlecznych można również znaleźć w serwisach społecznościowych: na Facebooku oraz na Instagramie.

Kampania, wskazująca na mleko, jako dobry wybór, została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.