Jedną z najbanalniejszych rzeczy jest chodzenie. Okazuje się, ze nie koniecznie. Szymon Augustyniak uznał, że jest to temat na książkę. Tak powstała publikacja „Mimochodem. O chodzeniu”.
„Niniejsza książka nie jest naukową rozprawą z jednej prostej przyczyny: nie jestem uczonym.” – Wyjaśnia Szymon Augustyniak – autor książki „Mimochodem. O chodzeniu”. – „Spiritus movens całości stały się nogi, nie głowa. Jako amator przechadzek starałem się zabrać jak największą liczbę faktów i ciekawostek. Nie wyczerpuję jednak tematu, bo nie jest to możliwe. Chcę, aby czytelnik w rozwijaniu wiedzy mógł iść (i iść i iść i iść…) własną drogą.”
Marcin Rosołowski w recenzji książki „Mimochodem. O chodzeniu” Szymona Augustyniaka, opublikowanej w dzienniku „Polska The Times” napisał: „Podobno dobry kucharz jest w stanie przyrządzić doskonałą potrawę z najbardziej prostych, banalnych składników. To samo tyczy się autorów. Szymon Augustyniak udowodnił, że przyziemny temat chodzenia to materiał na niemal trzysta stron ciekawej lektury. Historycznej, ale bez przeładowania faktami, za to pełnej dygresji i anegdot.”
Szymon Augustyniak ukończył Wydział Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Po studiach zajmował się dziennikarstwem. Interesował się tematyka kulturalną. Pisał recenzje filmów i książek. Jako copywriter pracował w kilku sieciowych agencjach reklamowych takich jak: Ogilvy, Young & Rubicam, grupa TBWA. Jego prace zyskały uznanie,czego dowodem jest, że został wyróżniony kilkunastoma nagrodami na polskich i międzynarodowych konkursach reklamy (np. Złote Orły, Crakfilm, Euroshorts).
Przez ostatnie parę lat pokonał pieszo ponad 30.000 kilometrów: codziennym chodzeniem po mieście, do oddalonej o kilkanaście kilometrów pracy oraz w czasie wakacyjnych wędrówek i weekendowych wycieczek.
Źródło: http://agencja-informacyjna.com/mimochodem-o-chodzeniu/amp/