Michał Zembala: Koncepcja One Health jest drogą a nie celem

Prof. Michał Zembala, który udzielił wywiadu RaportCSR.pl podczas Welconomy Forum in Toruń

Czy One Health jest celem, czy drogą? Prof. dr hab. Michał Zembala – europejski specjalista w zakresie kardiochirurgii i chirurgii naczyniowej (FETCS) oraz transplantologii klinicznej, nie ma wątpliwości. Koncepcja One Health jest drogą, którą musimy podążać.

Koncepcja One Health, czyli Jedno Zdrowie, zakłada holistyczne łączenie środowiska naturalnego, zwierząt i ludzi z ogólną równowagą zdrowotną. W czasie wywiadu pojawiły się również inne wątki. Pytany o ograniczenie wpływu medycyny na środowisko, prof. Michał Zembala operował – to akurat wyjątkowo adekwatne słowo – konkretnym przykładem pracy polskich przedsiębiorców z Łodzi i z Torunia nad nowym, przyjaznym środowisku i medycznym wymaganiom, bawełnianego materiału. Światowej sławy specjalistę dopytywaliśmy też m.in. o znaczenie działalności firm na profilaktykę zdrowotną.

Z prof. Michałem Zembalą rozmawialiśmy podczas XXXI Welconomy Forum in Toruń. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu:

Przeczytaj też podsumowanie One Health – V Kongresu Zdrowie Polaków.

***

Stowarzyszenie Integracja i Współpraca w Toruniu – organizator Welconomy Forum in Toruń – to organizacja założona w roku 2000. Kontynuuje tradycje organizacji konferencji gospodarczych zainicjowanych przez Stowarzyszenie FORUM POLSKA – ZACHÓD, odbywających się w Międzyzdrojach w latach 1996-2000.

Partner Strategiczny Welconomy: Województwo Kujawsko-Pomorskie. 

Partnerzy Instytucjonalni: Polski Fundusz Rozwoju, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Gmina Miasta Toruń, Krajowa Rada Izb Rolniczych, Światowe Centrum Słuchu, Medincus, Związek Banków Polskich, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Kujawsko-Pomorska Izba Rolnicza, Kirkland, Krus, Kujawsko-Pomorski Fundusz Rozwoju, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Partnerzy Komercyjni: Krajowa Grupa Spożywcza, GHELAMCO, Maspex, Polskie Porty Lotnicze, ORLEN, Gra-Mar, TELECOM, Agro Ubezpieczenia, EMKA OIL, TZMO, Miejski Zakład Oczyszczania w Pruszkowie, Pesa, PCO, G-ENERGY, Efekt SA, Bronisze, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej, ComCert, ZDB Rogowo, Nextbike, DGS Poland, Cedrob, Agrosieć, Fitovalor.

Partnerami medialnymi są: TVP3 Bydgoszcz, Gazeta Pomorska, Express Bydgoski, Obserwator Gospodarczy, Gazeta Nowości, Super Express, Express Biznesu, Capital24.tv, Polskie Radio PiK, Radio Gra, Poza Toruń, Tylko Toruń, Ototorun.pl, Przegląd Przemysłowy i Gospodarczy, Dziennik Bałtycki, Brief, Czerwona Szpilka, RaportCSR.pl, oESG.pl, PracodawcaGodnyZaufania.pl, magazyn „Raport ESG”.