McCormick Polska już zrealizował cele ekologiczne na 2017 rok

fot. Dariusz Iwanski www.iwanski.com.pl tel. 0048 601 362 305 foto.iwanski@yahoo.com

 McCormick Polska, właściciel marki KAMIS, w staranny sposób integruje programy społecznej odpowiedzialności biznesu. Spółka już zrealizowała niemal wszystkie cele ekologiczne postawione na 2017 r. Oprócz dbałości o środowisko McCormick Polska angażuje się w działalność społeczną: na warsztatach kulinarnych dzieli się wiedzą na temat tego, jak z prostych składników przygotować smaczne i zdrowe dania, a załoga angażuje się w wolontariat pracowniczy.

 
W rok 2017 McCormick wszedł z postanowieniem kontynuacji prowadzonych działań charytatywnych i realizacji ambitnych celów środowiskowych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez cały 2016 rok nieustannie McCormick prowadził projekty pomocowe skierowane do osób ubogich i potrzebujących. W drugiej połowie roku trwały warsztaty kulinarne organizowane wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Warsztaty skierowane są do edukatorów kulinarnych, którzy prowadzą warsztaty w ramach unijnego Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. Za pośrednictwem edukatorów wiedza na temat tego, jak gotować zdrowe i smacznie posiłki nienadwyrężające jednocześnie domowych budżetów, trafia od McCormick, globalnego eksperta smaków i aromatów, do około 4 tysięcy rodzin rocznie.

– Warsztaty „Kulinarnie Mocni” wpisują się w ideę włączania społecznego – pozwalają na wspólne gotowanie, otwarcie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne i inspirację kulinarnymi pomysłami, jednocześnie budując relacje między uczestnikami. Dodatkowo pokazują, jak niedrogie i przygotowane z sezonowych składników jedzenie dla całej rodziny może być zarówno zdrowe i pyszne – mówi Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności. Szczegóły kampanii były prezentowane na spotkaniu unijnej grupy roboczej FEAD (Europejskiego Funduszu Najbardziej Potrzebującym) w Brukseli.

Dodatkowo, McCormick Polska zamierza w 2017 r. nadal redukować swój wpływ na środowisko naturalne. Cele środowiskowe firmy na 2017 rok, skupiające się głównie na redukcji zużycia energii elektrycznej, wody oraz zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych oraz wytwarzania śmieci, zostały niemal spełnione już w marcu. – Nie zamierzamy na tym poprzestawać i będziemy dalej działać na rzecz jeszcze bardziej zrównoważonej działalności – powiedział Olivier Touzalin, Prezes Zarządu McCormick Polska.

McCormick Polska nie emituje gazów cieplarnianych samodzielnie. Chodzi o emisje pośrednie, zachodzące u dostawców mediów, np. energii cieplnej.

Oprócz działalności ekologicznej, McCormick aktywnie wspiera także dobroczynne zbiórki żywności, koordynowane przez Federację Banków Żywności. Spółka jest partnerem strategicznym przedsięwzięcia. Ostatnia, bożonarodzeniowa zbiórka żywności w 2016 r. przyniosła 825 ton żywności zebranej w całej Polsce. W sortowaniu zebranej żywności w bankach żywności wzięli udział pracownicy firmy, w ramach pracowniczego wolontariatu. Także w tym roku spółka zamierza zaangażować się w Świąteczną Zbiórkę Żywności.

Ogółem, na cele dobroczynne w 2016 r. pracownicy McCormick Polska przeznaczyli 128 osobogodzin wolontariatu w ramach Świątecznej Zbiórki Żywności na segregowanie zebranej żywności i oraz ok. 120 osobogodzin wolontariatu pracowniczego na pracę nad programem „Kulinarnie mocni”.
W 2017 r. w ramach wolontariatu pracownicy McCormick będą także zaangażowani w sortowanie żywności w ramach Świątecznej Zbiórki Żywności i w rozwijanie programu „Kulinarnie mocni”.

By stymulować zaangażowanie swoich pracowników w działania dobroczynne, McCormick ustanowił globalną nagrodę „Community Service Award”, w wysokości 25 tys. i 5 tys. dolarów przyznawaną organizacji pozarządowej, w której udzielają się pracownicy spółki w ramach działalności dobroczynnej.
Pracownicy z polskiego oddziału firmy zdobyli nagrodę McCormick Community Service Award w wysokości 5 tys. dolarów w 2015 roku. Kwota została przekazana Federacji Banków Żywności na rozwój infrastruktury sieci banków w całej Polsce.