Let it bee – Carrefour na rzecz ochrony pszczół

8 sierpnia obchodzimy w Polsce Wielki Dzień Pszczół. Z tej okazji sieć wsparła budowę hoteli dla pszczół dedykowaną akcją marketingową. W jej ramach 5% z każdorazowego zakupu zeszytów szkolnych linii „Let it bee” marki Herlitz – wykonanych w 100% z recyclingu i dostępnych w hiper i supermarketach Carrefour – jest przekazywana na ule dla pszczół.

Ochrona bioróżnorodności to jeden z filarów strategii CSR realizowanej przez Carrefour. Od momentu zainicjowanie projektu „Pszczele hotele” na dachach budynków w 12 lokalizacjach, w których znajdują się sklepy Carrefour, zainstalowano 33 ule dla owadów żyjących w miastach – dające schronienie od deszczu i zimna dla całych rodzin tych pożytecznych owadów i chroniące pszczoły miejskie przed wymieraniem.

Carrefour Polska pragnąc minimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, tworzy sieć „Pszczelich hoteli”. Jest to inicjatywa wpływająca pozytywnie na ochronę bioróżnorodności w przestrzeni zurbanizowanej, a także zwracająca uwagę na potrzebę budowy zrównoważonych miast – chroniących naturę i spełniających potrzeby ludzi. Program ochrony pszczół to polska inicjatywa w ramach globalnej strategii CSR firmy – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour.

Dzięki działaniom Carrefour wiele miejskich pszczół znalazło schronienie na wypadek niekorzystnych warunków pogodowych, mogą też bezpiecznie funkcjonować w wielkich miastach. Ponadto, Carrefour, poprzez realizację projektu, wzmacnia świadomość społeczną w zakresie miejskiego pszczelarstwa oraz konieczności ochrony bioróżnorodności. Patronem inicjatywy jest Centrum UNEP/GRID Warszawa. Sieć „Pszczelich hoteli” rozwijana jest w partnerstwie z firmą Pszczelarz Kozacki.

Obok ochrony bioróżnorodności kluczowe miejsce w strategii Carrefour zajmuje transformacja żywieniowa dla wszystkich, stanowiąca wyraz dążenia firmy do bycia liderem w tym obszarze. Jest ona realizowana poprzez konkretne działania, jak zagwarantowanie klientom dostępu do szerokiej oferty produktów ze Zdrowej Półki, produktów BIO w przystępnych cenach, produktów od lokalnych i regionalnych producentów oraz gamy „Jakość z Natury” – wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa.

Źródło: Carrefour