Jak przygotować smaczny i prosty posiłek nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu? Odpowiedzi na to pytanie udzieli Szef Kuchni – Maciej Wawryniuk, który zainspiruje edukatorów Banków Żywności do kreatywnego gotowania w ramach projektu „Kulinarnie Mocni”. Ostatni blok tematyczny wspólnej inicjatywy Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick Polska, zostanie poświęcony sztuce przygotowywania dań jednogarnkowych.
„Kulinarnie Mocni”…
… to społeczna inicjatywa Banków Żywności i firmy McCormick Polska skierowana do edukatorów Banków Żywności, którzy prowadzą zajęcia kulinarne dla osób korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. W ramach akcji CSR „Kulinarnie Mocni” 25 przeszkolonych edukatorów Banków Żywności przez kilka miesięcy będzie prowadzić zajęcia z mieszkańcami różnych miast Polski. Dzięki przygotowanej kadrze, beneficjenci poznają sposoby na tanie, zdrowe i designerskie posiłki. Dodatkowo projekt ma zachęcić, by uczestnicy wykorzystywali do przygotowania dań zioła i przyprawy, dzięki którym wydobędą głębię smaku potraw złożonych z podstawowych składników.
Warsztaty „Kulinarnie Mocni” wpisują się w ideę włączania społecznego – pozwalają na wspólne gotowanie, otwarcie się na nowe smaki oraz techniki kulinarne, inspirują i pozwalają budować relacje między uczestnikami. Dodatkowo pokazują, że niedrogie i przygotowane z sezonowych składników jedzenie dla całej rodziny może być zdrowe i pyszne – mówi Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności.
W ramach kampanii podejmowana jest również ważna społecznie tematyka niemarnowania jedzenia, w której Federacja Polskich Banków Żywności uczy, jak mądrze gospodarować żywnością, by zmniejszać jej straty.
Cel akcji?
Jest prosty – to wsparcie polskich rodzin w zakresie smacznego, prostego i efektywnego gotowania oraz aktywacja lokalnych społeczności. Organizatorzy akcji pokazują, jak niezależnie od wysokości domowego budżetu, stworzyć smaczne i zdrowe dania przy użyciu odpowiednio dobranych przypraw oraz ziół.
Na co dzień pracujemy z produktami marki Kamis i wszystko kręci się u nas wokół smaku. Naturalne jest dla nas dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na temat przygotowywania smacznych, prostych i zdrowych posiłków dzięki zastosowaniu ziół i przypraw. Mamy nadzieję, że warsztaty „Kulinarnie Mocni” będą doskonałą inspiracją dla edukatorów. – zaznacza Iwona German, Dyrektor marketingu z McCormick Polska.