W ramach akcji sprzątania świata Empik organizuje w ośmiu miastach Polski projekt „Książka za worek śmieci”. Uruchamia także nową sekcję EKO na stronie internetowej, dedykowaną produktom przyjaznym środowisku.
Z myślą o ekologii oraz wygodzie klientów Empik przygotował teraz specjalną sekcję w sklepie online. Można ją znaleźć pod adresem: www.empik.com/eko. Dzięki wydzieleniu tej oferty, klienci zainteresowani szeroko pojętą tematyką ekologii oraz ci aktywnie prowadzący ekologiczny styl życia, odnajdą w jednym miejscu niemal wszystko, czego potrzebują.
Nowa podstrona ma również inspirować tych, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na kwestie dbania o ochronę środowiska i redukcję zanieczyszczeń.Na nowej podstronie można nabyć nie tylko książki o tematyce EKO z rabatem do 40%, w tym poradniki zdrowego stylu życia, dedykowane książki kucharskie i zgodne z trendem „zero waste”, ale też filmy o naturze z nawet 70% zniżką oraz kosmetyki naturalne z certyfikatem EKO, przybory i akcesoria do naturalnej pielęgnacji, ekologiczne środki czystości, akcesoria domowe i kuchenne wielorazowego użytku.
Młodzi rodzice z łatwością zlokalizują sekcję z produktami dla siebie i swoich najmłodszych pociech, także z zabawkami wspierającymi rozwój i świadomość ekologiczną u dzieci. Na podstronie www.empik.com/eko dostępne są również ekologiczne środki transportu wykorzystujące siłę ludzkich mięśni: rowery, hulajnogi, deskorolki.
Empik systematycznie wprowadza zmiany na poziomie całej działalności, ale też pokazuje pracownikom, co mogą robić w swoim otoczeniu, by ograniczyć zanieczyszczenie środowiska naturalnego. Ze swoimi działaniami wychodzi również na zewnątrz – poprzez akcję sprzątania, warsztaty ekologiczne i ofertę, podpowiada klientom, co mogą zrobić, by zadbać o Planetę.
– W Grupie Empik sami wdrażamy zmiany systemowe i proponujemy odbiorcom rozwiązania, dzięki którym jesteśmy bardziej przyjaźni środowisku – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku.
Poprzez ograniczenie wydruków w biurze, Empik oszczędza 0,5 mln kartek A4 rocznie. Oprócz specjalnego systemu dla drukarek, w rozliczeniach z dostawcami i partnerami firma od dawna korzysta z faktur elektronicznych, także w obiegu wewnętrznym. Dla zmniejszenia zużycia energii elektrycznej, oświetlenie salonów i biur wymieniono na bardziej sprzyjające środowisku żarówki LED.
Całkowicie zrezygnowano też z plastikowych kart pracowniczych i kart Mój Empik – ich funkcje z powodzeniem przejęła aplikacja. Na początku roku firma zrezygnowała z zamawiania plastikowych toreb, a już wkrótce przy kasach klienci będą mieli do wyboru jedynie opakowania papierowe lub materiałowe. Promowana jest usługa ekspresowej rezerwacji i odbioru w salonie – dzięki niej zamówienia nie muszą być pakowane i transportowane, produkty są brane bezpośrednio z półek w sklepach. Testowana jest też usługa dostarczania zamówień bez dodatkowych opakowań.
W biurze Empiku pracownicy piją wodę z kranu. – Wydaje się, że to niewielka zmiana, ale dzięki niej, w skali roku, nie wyrzucimy 15 600 plastikowych butelek! – wyjaśnia Monika Marianowicz. – Od kilku tygodni prowadzimy też cykl edukacyjny na wewnętrznej platformie, a niedawno odbyła się w biurze wymiana roślin.