Książka wybrana w konkursie Biedronki „Piórko 2016” wchodzi do sprzedaży

28 listopada br. do sprzedaży w sklepach Biedronka trafi książka dla dzieci pt. „Córka bajarza”, która została wydana w ramach drugiej edycji konkursu literackiego „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Publikacja dostępna będzie w atrakcyjnej cenie 9,99 zł.

 

„Córka bajarza” to debiut literacki Moniki Radzikowskiej, laureatki pierwszego etapu konkursu „Piórko 2016.”, kierowanego do autorów tekstów. Ilustracje przygotowane do zwycięskiej opowieści, wyłonione w drugim etapie konkursu, wykonała Monika Biała. Laureatki otrzymały nagrodę w wysokości 100 tys. zł każda.

Motywem przewodnim historii „Córka bajarza” jest pokazanie, że warto pokonywać trudności i przezwyciężać własne lęki. Książka podpowiada, co w życiu jest najważniejsze, dodaje nadziei i wiary w szczęśliwe zakończenie.

Monika Radzikowska zabiera nas w świat baśni, świat rzadko już dziś odwiedzany. Znajdziemy w nim opowieść o wielkiej mocy, która drzemie w słowach. Każdy bajarz zna ich siłę. Autorka również – przekonuje Renata Piątkowska,  autorka książek dla dzieci, Kawaler Orderu Uśmiechu, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Tekst”.

Ilustracje do tekstu, wyłonione w drodze konkursu, łączą wysoką jakość artystyczną oraz oryginalność z umiejętnym dostosowaniem ilustracji do możliwości poznawczych dziecka. Dodatkową wartość stanowią wyraziste postacie uzupełnione ciekawymi bohaterami drugo- oraz trzecioplanowymi.

Monika Biała stworzyła bardzo atrakcyjną oprawę plastyczną. Miło jest córce bajarza, że dostała się w takie zdolne ręce! – uważa Bohdan Butenko, artysta grafik, członek Kapituły Nagrody w kategorii „Ilustracje”.

Książka pt. „Córka bajarza” została wydana w nakładzie 45 tys. egzemplarzy przez Wydawnictwo Zielona Sowa. Publikacja będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka.

Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”

Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to projekt sieci sklepów Biedronka, będący odpowiedzią na społeczny problem, jakim jest odchodzenie od zwyczaju czytania książek. Konkurs jest także formą inspiracji i wsparcia dla autorów tworzących do szuflady. Nagrodą dla każdego z laureatów – debiutujących autorów i ilustratorów – jest 100 tys. zł. Dotychczas odbyły się dwie edycje konkursu. Książka pt. „Szary domek”, wydana w ramach pierwszej edycji konkursu, została sprzedana w ponad 35 tys. egzemplarzy. W tym roku szczególny akcent został położony na podkreślenie roli literatury w umacnianiu i rozwijaniu relacji w rodzinie. Honorowy patronat nad inicjatywą sprawuje Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak.

Szczegóły konkursu „Piórko” są dostępne na dedykowanej stronie internetowej: piorko2016.biedronka.pl.

Zapisz